|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
One of These Days
|
![]() De beste bøkene jeg har lestJa, jeg vet det var maaaaange tråder om akkurat dette på NM, men jeg synes vi skal ha en liste her også. Litt fordi jeg er listefreak, litt fordi jeg manner meg opp til å få tid til å lese sinnsykt masse og trenger tips og litt fordi det alltid er gøy å høre hvilke bøker andre synes er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Denne forsvant jo helt! Jeg kan godt begynne.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Nå har jeg endelig fått bøkene mine opp fra kjelleren etter 1,5 år i eksil der (pga uendelige oppussingsprosjekter), så nå kan jeg fingjennomgå bokhylla mi og ha den som referanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Jeg fant en liste jeg postet et annet sted for lenge siden over en del "viktige bøker" eller "bøker man bør ha lest" eller noe slikt. Her er den (minus dem jeg allerede har listet opp):
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Best og best. Jeg har i hvert fall et meget nært forhold til følgende hummer og kanari:
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Jeg tør nesten ikke etter disse listene, men et lite utvalg av bøker som betyr noe for meg (og jeg leser bare på norsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Den første som faller meg inn er som vanlig Mykles "Lasso rundt fru Luna"
![]() |
#10 |
|
![]() Åh, ja. Kan jo ikke glemme denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() * Den hemmelige historien, Donna Tartt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eg elskar slike trådar
![]() |
![]() |
#16 |
One of These Days
|
![]() Glemte jo å nevne min nr.1 og det er Øst for Eden av John Steinbeck med I know this much is true av Wally Lamb på en veldig god nr. 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]()
Jeg for min del har ikke satt sammen noen "must read"-liste, og det tror jeg ikke Skilpadda har gjort heller. (Ikke at jeg ikke tror hun kan snakke for seg selv, altså.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
både her og der
|
![]() Her er noen av bøkene jeg liker ganske godt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg må legge til at Good Omens, Neil Gaiman&Terry Pratchett er en av de festligste bøker jeg har lest på lang tid. Nå liker jeg i utgangspunktet begge to hver for seg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jonas - Jens Bjørneboe |
![]() |
![]() |
![]() |