|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye ribbe pr. person?Ser ut som vi får fullt hus på julaften og da får jeg prøve å lage ribbe. Vi blir 13 stykker totalt. 8 voksne og 2 store barn og 3 små barn. Hvor mye ribbe må jeg kjøpe inn da? Og er det best å kjøpe familieribbe eller vanlig ribbe? Kan vel like gjerne kjøpe ribbe nå som er frossen, eller er det kun fersk ribbe som gjelder som blir best? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Helst fersk ribbe som saltes og peppres et par dager før julaften. Men hvis ikke får det duge med frosset. Jeg tenker å kjøpe fersk ribbe å fryse ned nå, tilfelle jeg ikke får tak i fersk ribbe et par dager før julaften.
![]() |
#3 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?
Vi har kjøpt både frossen og "fersk", kan ikke si at det har vært noen forskjell. Nå holder vi oss til frossen, og vi kjøper familieribbe. Den er det minst fett i! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Vi skal ha annet tilbehør som medisterkaker og pølser ved siden av også. Får prøvesteke ei mindre ribbe en stund før jul. For jeg er ingen ribbedronning. Skal huske på deg Kirsebær om det er mere jeg lurer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Den kotelettbiten blir gjerne litt tørr siden det ikke er noe fett i dem. Men min erfaring sier at barn ofte liker den biten (om de får kjøttet i små biter på fatet sitt). Og de får dyppe i ribbefett, saus eller ketchup, eller hva de nå måtte foretrekke.
![]() |
#6 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Har aldri tenkt over at kotelettdelen har vært tørr hos oss.
![]() |
#7 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Jeg har brukt oppskrift fra et slikt hefte som du får på butikken før jul. Det har blitt vellykket hver gang, det er ikke noe stress med ribbe! Lager seg stort sett sjøl den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Det er bare å legge steketipsene dine inn i denne tråden om du vil Kirsebær. Jeg tar dem gjerne imot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Hos oss gjøres det slik:
![]() |
#10 |
Bare sær
Hvorfor tar du den vekk? Jeg synes det er greit å ha den der under hele stekingen, så ribben ikke blir salrygget. Hvis ribben blir salrygget, samler det seg fett i fordypningen, og svoren blir ikke sprø der.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tar vekk fatet fordi det har gjort jobben sin
Kotelettkammen er genial å bruke til pålegg da
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Jeg følger den oppskriften som er i det heftet man kan få i butikken.
![]() |
#13 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Her snapper jeg i meg tips
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor mye ribbe pr. person?Jeg kan gå god for Kirsebærs oppskrift - Har selv laget ribbe med samme framgangsmåte, og svoren ble sprøøøø og fin og ribba kjempegod! Om man ikke får til svoren sprø med denne oppskriften kan man enten sette på grillelementet eller flytte ribba lenger opp og skru opp varmen litt (til 250 kanskje?)
![]() |
|
|