Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vekkeklokke som vekker med lys

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 19:50   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vekkeklokke som vekker med lys

Vi har en seksåring i hus (og en 33-åring) som er utrolig vanskelige å få ut av senga om morgenen. Morgenene blir ofte veldig ukoselige fordi vi blir til slutt sure og irriterte fordi vi må bruke så mye tid og energi på å få henne til å stå opp slik at hun rekker skolen. Og hun er ekstremt lyssky, spesielt nå om vinteren. Tar vi henne med inn i rom med lys på, klager hun og syter fælt over lyset.

Har hørt om slike lamper som kan stilles som vekkeklokker, og gjør gradvis rommet lysere, slik at man etterhvert våkner av at det er lyst på rommet - noe som skal gi en mer behagelig oppvåkning:

Det er solen og naturen som vekker deg om morgenen!
Med klokkeradioen LYS v2
fra Naf Naf blir morgenene dine ikke lengre det samme. Denne originale klokkeradioen har en lampe som tennes progressivt for en lysende og behagelig vekking.
Tjue minutter før den programmerte vekkingstiden tennes LYS v2
sakte og forsiktig med økende lysstyrke, og produserer en effekt av soloppgang. Den progressive alarmen tar så over ved det valgte tidspunktet.
LYS v2 kan også vekke deg med naturlyd, og har 4 tilgjengelige lydbakgrunner: Nattergalsang eller gresshoppe, havet eller skogen. Du kan også velge en mer klassisk vekking med musikk eller radio. Med et progressivt lydnivå de første 6 minuttene slipper LYS v2
deg effektivt ut av drømmene.
Denne klokkeradioen er til og med utstyrt med en digital tuner, og en bakgrunnsopplyst skjerm med regulerbar intensivitet, og fungerer på strømnettet.
Praktisk og funksjonell - LYS v2 kombinerer 2 produkt i 1: en dekorativ sengelampe med intensivitetsvariator og en klokkeradio.

http://www.pixmania.com/no/no/554389...=44#tech-specs

Er det noen her som kjenner til slike lys-vekkeklokker? Noen som vet om de er ok, og om de virker bra?

Gammel 13-11-08, 19:53   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vekkeklokke som vekker med lys

Jeg har en, den virker helt glimrende for meg.

Når lyset er helt på, begynner radioen (alternativt alarm), men jeg er alltid våken før det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 19:58   #3
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe en til 6-åringen, men jeg tror jammen mannen min trenger en også - han er nesten den verste av alle - og jeg er lei av å få alle 5 barna mine ut av sengen om morgenen! Jeg får vel gjøre det på en slu måte og si at den virker så fint på datteren vår (når vi har hatt den en stund, og hvis den selvsagt funker), at jeg (kremt-kremt) trenger en også.

Gammel 13-11-08, 22:10   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en, den virker helt glimrende for meg.

Når lyset er helt på, begynner radioen (alternativt alarm), men jeg er alltid våken før det.

Vi har også en sånn en, svindyr sak !
Han som egentlig fikk den våkner ikke,mens jeg våkner greit. Vi har uansett en ekstra klokke i tillegg og våkner før den ringer uansett.
Så om den egentlig har noen som helst funksjon her i huset tviler jeg på.

Gammel 13-11-08, 22:40   #5
Manitoba
Passiv

Standard

Vi har det og jeg synes den funker bra. Det føles bedre å våkne i et opplyst rom enn et som er mørkt og kaldt. Foreløpig har vi en morgenfugl, så vi har ikke det helt store behovet for vekkerklokke. Men jeg gleder meg til å ta den i bruk igjen,

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 23:07   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Vi har en, og jeg hadde begynt å ta den for gitt. Når det ble vanlig klokke en periode nettopp merket jeg stor forskjell. Morgenen blir litt lettere med lysvekking. Uansett om man vekkes av lyset eller av lyden som kommer til slutt, så gir det en mykere start for oss ihvertfall.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 00:02   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Oi, kanskje dette er noe for meg! Jeg plages virkelig om morgenen nå på vinteren.

Gammel 14-11-08, 00:33   #8
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De der er et mareritt!
Gubben kjøpte slik og forklarte med stor overbevisning at da kom han endelig til å komme seg opp om morgenene, så det var godt investerte penger!

Veeeel, etter en uke gikk hele driten på hodet ut av soverommet.
Jeg lå med migrene og hodepine hver eneste morgen mens gubben sov sin søteste søvn
Og ikke kul om jeg fikk sovne igjen etter at jeg hadde fått sparket gubben ut av sengen, da var kroppen godt fornøyd for det var jo langt på dag alt

Gammel 14-11-08, 01:48   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Dere kan jo selge den til meg Vito. Så får jeg og prøvd spetakkelet.

Gammel 14-11-08, 07:03   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker på Persian her

Sist redigert av Pelen : 15-11-08 kl 16:27.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 01:10   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tenker på Azi her

Ja, det var jo en slager !

Gammel 15-11-08, 01:18   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tenker på Azi her

Link?

Gammel 15-11-08, 08:45   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, denne var jo ganske billig også!

Noen som vet om det skal et spesielt lys til for sånn vekking (jfr terapilampe), eller er det det samme hvilket lys det er egentlig? Det står jo at den skal gå gradvis på ...?

Jeg lurer litt på om vi skal kjøpe en slik en til ungenes rom, eller en slik med måne for natt og sol for dag? Er det lys som går gradvis på på den også kanskje? (Jeg husker ikke hvor jeg fant den, så jeg kan ikke lenke.)

Gammel 15-11-08, 12:07   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Guttungen har ei neshornklokke som lager noen forferdelige fanfarer. Det blir ikke noen gradvis oppvåkning med den da, man våkner kjapt kan man si

Gammel 15-11-08, 13:14   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Tenker på Azi her

Jeg har ikke brukt den så ofte etter den episoden!

Vi har en slik klokke om noen vil kjøpe så er det bare å si i fra! ;9

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 23:11   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Drar opp denne og lurer på om flere har erfaringer eller en klokke til salgs?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.