|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Bindeez-perlerI fjor viste det seg at disse voldsomt populære Bindeez perlene inneholdt ett svært giftig stoff og perlene ble trukket fra markedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Bindeez perlerKan de virkelig selge dem hvis de er giftige? Selv om det er et bittert stoff i dem?
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Bindeez perlerDe påstår at de skal være giftfrie nå. Men så lenge SFT er skeptisk, er jeg det også. De blir ikke kjøpt inn her. |
![]() |
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bindeez perlerSFT er veldig skeptiske ja, de perlene skal ikke inn hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bindeez perlerJeg trodde de ble trukket tilbake fordi de "limte" seg sammen jeg, og at det førte til problemer om ungene spiste de. De ville jo da bli en klump i magen, tarmen eller i halsen.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Bindeez perler
Niks.
Sakset fra Aftenposten. |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bindeez perlerJeg er temmlig sikker på at min snart 7-åring ikke spiser perler, så jeg tar sjansen på å kjøpe et sånt sett med perler til jul. Perlene står nemlig øverst på ønskelisten i år
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Det hadde jeg kanskje tatt sjansen på også. Toåringen derimot, stoler jeg ikke på, så seksåringen blir nok skuffet til jul. Slike perler står øverst på ønskelisten hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Bindeez perlerMazungen fikk slike etter mors begravelse og det er ikke snakk om å smake "litt bittert". Det er snakk om at hendene dine må vaskes grundig før du tar i mat, ellers smaker den så bittert at du brekker deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bindeez perlerHar kjøpt sånne perler til Tuva. Men hun skulle få dem i kalenderen,etter og ha lest om hva de har forbedret,så stoler jeg på at de ikke lenger inneholder giftige stoffer.
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Dette er jo en pressemelding fra importøren av perlene. Den er jo i praksis helt verdiløs som dokumentasjon på at perlene er trygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
|
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Bindeez perlerHvis SFT er skeptiske, hvorfor får de da lov til å selge perlene før dokumentasjonen ligger på bordet? Det synes jeg høres uansvarlig ut. Det har jo vært snakk om akutt forgiftning, noe som ikke akkurat pleier å være normalt ved uforsiktig omgang med barneleker.
Nå må jo jeg smake på en slik. Av samme grunn kunne ikke jeg bruke Go'Negl som barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bindeez perlerJeg visste at jeg hadde lest noe om disse perlene. Min sönn fikk i gave i gaar, og de skal kastes! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|