|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye og hva sparer de av barnets leker?Vi sparer på svært lite av ungenes leker, foreløpig. Jeg ser for meg at det vi kommer til å spare på, er dyre ting som gjester kan ha glede av - slik som duplo, lego, brio tog, osv. Så har jeg en eske til hver av ungene, med ting som har affeksjonsverdi, der jeg tar vare på enkelte ting som har betydd mye for de; Leker de har lekt masse med, bamser de har vært ekstra glade i, og slike saker. Det aller meste havner derimot i barnehagen, eller hos barn som kan arve de og ha glede av tingene, etter hvert som våre barn vokser fra det. Vi har ikke plass til å ta vare på all verden.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Vi tar vare på Brioleker og duplo. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Tja, hittil har liksom det problemet løst seg selv. Vi flytter nemlig litt gamle leker ned i kjelleren, og der har vi hatt vann-/kloakklekkasje hvor alt har blitt ødelagt. Vi kommer nok til å ta vare på bamser de var spesielt glad i, tegninger de har tegnet og bøker de ville vi skulle lese om igjen og om igjen. Brukbare leker gir vi videre til andre som trenger de. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?favorittbamsen/dukka. Ellers leker av kvalitet som holder seg som lego, brio, fisher price osv.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Jeg sparte på alt fra storebror. Men nå går det rett videre til en liten fetter. Jeg tenker at jeg vil spare på Lego, Duplo og Briotog. Og så har vi masse sånne Schleish-lekedyr (eller hva merket heter), de skal jeg ta vare på. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Her har vi til nå spart på favoirttkosedyr. Lego kommer å spares og muligens noen andre småleker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Vi pleier å legge "gamle" leker i kjelleren, og der har vi hatt vann-/kloakklekkasje. Så hittil har vi ikke spart på noen leker Vi kommer nok til å ta vare på kosedyr ungene har vært spesielt glad i, bøker vi har lest om igjen og om igjen og brukbare leker gir vi nok videre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Little People, Brio og lego.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Vel, her har vi løst det så enkelt at han for det meste har leker han har arvet allerede. Vi har supplert litt duplo og lego, og det vil gå videre til nestemann i familien som har barn i riktig alder.
|
|
|
#12 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Foreløpig har jeg tatt vare på alt, men vi kan jo ikke ta vare på alt i lengden, men jeg har store problemer med å kvitte meg med barnas ting kjenner jeg. Når jeg endelig få samlet motet til meg, regner jeg med at vi kommer til å stå igjen med treleker, brio, duplo og bøker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?BRIO-bordet og alle togene til Thomas-serien, er jo en hel formue. I tillegg tar vi nok vare på duplo, lego, barbie, polly pocket, bøker og leker som ser ordentlig ut.
|
|
|
#14 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Nå er jenta enda lita, men vi skal spare på Brio togbanen, instrumenter og lego. Andre småleker kvitter vi oss med så snart de "vokses" ut av.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Jeg har spart altfor mye, det eneste jeg ikke har hatt problemer med å kaste er småleker og fjas, fra Mac Donalds for eksempel. Må ta en runde på loftet, vet jeg, trenger sikkert ikke halvparten engang. |
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Jeg har spart på alt som er helt og brukbart. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Ja, også dukker, dukkeklær, noen babyleker, lekehus... Tror jeg utsetter den loftsryddinga en god stund til jeg. |
|
|
|
#18 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Duplo og lego blir spart på. Ungene har faktisk også min lego, fra jeg var lita. Enkelte andre ting, som har betydd mye for dem, blir også tatt vare på.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Tenkte nylig på dette. Vil nok spare litt fine og spesielle ting. Men ikke alt. En del dukker og tøy, biler, noe duplo. TIng som tåler å bli spart. Andre ting vil nok bli solgt, gitt bort eller kastet. Vi sparer ikke på babyleker. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
|
Sv: Hvor mye og hva sparer dere av barnets leker?Småbiler
|
![]() |