Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 15:04   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?

Jeg har plutselig fått 7 ekstra fridager i fanget, og bør bruke dem i stedet for å få dem utbetalt. Men feriebudsjettet er omtrent ikke-eksisterende, samtidig som jeg ikke har lyst til å bare bli hjemme. Jeg har tilgang på relativt rimelige hytter rundt forbi i Norge (feks Hemsedal, Haukeli, Voss), samt at jeg bor rett ved en flyplass med relativt mye utenlandsflyvninger (Stavanger).

Men jeg må ta fri enten omtrent med en gang, eller 2 uka i desember. Hodet mitt er helt tomt, kan noen hjelpe med en realistisk drøm?

Er det snøføre og skiskole noe sted nå? Skal jeg strekke budsjettet og spandere en badetemperaturferie på oss, det har vi ikke hatt mens Lærlingen har vært gammel nok til å få det med seg?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:12   #2
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?

København! Hotel Nebos økonomirom er ganske billige.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:28   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Skiferie med heiskort og alt sånt kan nok bli samme prisen som sol og varme, så da spørs det kanskje om det er sommer eller vinter du kunne tenke deg mest nå? Jeg tror jeg ville gått for litt varme, siden vinteren kan bli lang nok uansett.

Gammel 18-11-08, 16:40   #4
TBM
Passiv

Standard

Ferie er sikkert BEST - men i tilfelle du ikke finner et godt alternativ - hva med å ta de ut på papiret, jobbe de dagene som normalt og skrive timer og heller bare la fleksikontoen vokse? Jeg overfører to uker til neste år men har noen dager som jeg muligens ikke får tatt ut. Men jeg fører opp feriedagene på timeregistreringssystemet vårt, i tillegg til de timene jeg jobber som vanlig og ender dermed opp med å fylle opp fleksikontoen.

Sjefen var helt fornøyd med det!

Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:49   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde definitivt prøvd å komme meg sørover til varmen ... :drømmer:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 17:01   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg hadde definitivt prøvd å komme meg sørover til varmen ... :drømmer:

Vi drar til Lanzarote på mandag.

Jeg hadde altså valgt varmere strøk dersom jeg var deg og hadde mulighet til det. Lykke til med valget.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 18:42   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Vi har muligens en sjanse til å reise på luksushotell i Egypt for totalt 14 000,-. Haken er at vi egentlig burde bestemt oss allerede, og må reise torsdag morgen. Jeg vet ikke om jeg orker alt det.

Men det ser deilig ut da...

TBM sitt forslag er også veldig godt, kjenner jeg. Ikke så dumt å ha 2 måneder ferie til gode neste år.

Gammel 18-11-08, 18:43   #8
Malus
lurer

Malus sin avatar

Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Luksushotell i Egypr hørtes deilig ut nå! *drømmer seg bort*

Gammel 18-11-08, 18:47   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Luksushotell i Egypr hørtes deilig ut nå! *drømmer seg bort*

Jeg er enig i det, da
Men se for deg en halvgal treåring oppi idyllen over. Det er ikke helt sikkert at luksushotell er tingen, jeg ser for meg en del misfornøyde milliardærer...

Gammel 18-11-08, 20:14   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere ikke hoppe på noe restplasser?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 08:05   #11
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

3-åringen kommer til å elske Egypt!
Og milliardærene har kanskje barnebarn og litt forståelse?

Gammel 19-11-08, 09:08   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ååååh... :drømmer meg bort: Jeg ville ikke ofret de milliardærene mange tankene ang en supernydelig 3åring!

Gammel 19-11-08, 09:20   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde hoppet på en restplass et eller annet sted. Da får du tur for en brøkdel av det du nevnte over her, og dere kan virkelig kose dere med alle grunkene dere får til overs
Hadde ikke vært så nøye på hvor det var heller jeg - bare det var varmt og barnevennlig.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 09:26   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hørte på radioen nå at man kunne få restplasser ned til 500 kr tur/retur. Jeg ville definitivt dratt et sted med sol og varme.

Gammel 19-11-08, 10:05   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Men er det egentlig varmt og barnevennlig noen restplasssteder nå?
Tunisia og Tyrkia er de som går herfra, det er flyturen til Oslo som gjorde Egyptluksusen så dyr.

Gammel 19-11-08, 10:07   #16
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Står noe på dagbladet. http://www.dagbladet.no/dinside/2008/11/18/554525.html

Gammel 19-11-08, 10:13   #17
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Nå har jeg sjekket. De billige restplassene er uspesifisert eller på skikkelig ekle 2 stjerners hotell, og da er det fremdeles atskillig dyrere enn 500 kr. Jeg kjenner at det frister atskillig mindre å hive seg rundt for slikt. :vanskelig:

Egyptluksusen gikk til noen andre, da jeg var avhengig av "go"-på jobben og ikke kunne si ja i går. Det var 6-stjerners hotell med egen leilighet på stranda.

Gammel 19-11-08, 10:16   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tusen takk for alle svar, forresten. Jeg er litt travel akkurat nå, som dere sikkert forstår.

Gammel 19-11-08, 10:31   #19
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men er det egentlig varmt og barnevennlig noen restplasssteder nå?
Tunisia og Tyrkia er de som går herfra, det er flyturen til Oslo som gjorde Egyptluksusen så dyr.

Går det ikke buss da? Det er ofte en billigere løsning. Nattbuss? Bruker riktignok litt lenger tid men?

Her går det til Amadores fra Stavanger - snaut 5000,- pr person all inclusive.
http://charter.restplass.no/tour/gal...naria/amadores

Her til Lanzarote for 3800,- pr snute.
http://charter.restplass.no/tour/gal...naria/amadores
Begge går 13 desember fra Sola.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:40   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egypt har mange fine steder, men ikke Hurghada! Det er en oppkonstruert usammenhengende stusselig by.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sløv turist; hjemmeferie;

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.