|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Jeg har plutselig fått 7 ekstra fridager i fanget, og bør bruke dem i stedet for å få dem utbetalt. Men feriebudsjettet er omtrent ikke-eksisterende, samtidig som jeg ikke har lyst til å bare bli hjemme. Jeg har tilgang på relativt rimelige hytter rundt forbi i Norge (feks Hemsedal, Haukeli, Voss), samt at jeg bor rett ved en flyplass med relativt mye utenlandsflyvninger (Stavanger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?København! Hotel Nebos økonomirom er ganske billige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Skiferie med heiskort og alt sånt kan nok bli samme prisen som sol og varme, så da spørs det kanskje om det er sommer eller vinter du kunne tenke deg mest nå? Jeg tror jeg ville gått for litt varme, siden vinteren kan bli lang nok uansett.
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Ferie er sikkert BEST - men i tilfelle du ikke finner et godt alternativ - hva med å ta de ut på papiret, jobbe de dagene som normalt og skrive timer og heller bare la fleksikontoen vokse? Jeg overfører to uker til neste år men har noen dager som jeg muligens ikke får tatt ut. Men jeg fører opp feriedagene på timeregistreringssystemet vårt, i tillegg til de timene jeg jobber som vanlig og ender dermed opp med å fylle opp fleksikontoen. |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?
Vi drar til Lanzarote på mandag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Vi har muligens en sjanse til å reise på luksushotell i Egypt for totalt 14 000,-. Haken er at vi egentlig burde bestemt oss allerede, og må reise torsdag morgen. Jeg vet ikke om jeg orker alt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
lurer
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Luksushotell i Egypr hørtes deilig ut nå! *drømmer seg bort*
![]() |
![]() |
#9 |
Vaklende
|
Jeg er enig i det, da |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Kan dere ikke hoppe på noe restplasser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
lurer
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?3-åringen kommer til å elske Egypt!
![]() |
![]() |
#12 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Ååååh... :drømmer meg bort: Jeg ville ikke ofret de milliardærene mange tankene ang en supernydelig 3åring!
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Jeg hadde hoppet på en restplass et eller annet sted. Da får du tur for en brøkdel av det du nevnte over her, og dere kan virkelig kose dere med alle grunkene dere får til overs |
![]() |
![]() |
#16 |
superbruker
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Står noe på dagbladet. http://www.dagbladet.no/dinside/2008/11/18/554525.html
![]() |
#17 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Nå har jeg sjekket. De billige restplassene er uspesifisert eller på skikkelig ekle 2 stjerners hotell, og da er det fremdeles atskillig dyrere enn 500 kr. Jeg kjenner at det frister atskillig mindre å hive seg rundt for slikt. :vanskelig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Går det ikke buss da? Det er ofte en billigere løsning. Nattbuss? Bruker riktignok litt lenger tid men? |
![]() |
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hjelp, jeg "må" på ferie - men hvor?Egypt har mange fine steder, men ikke Hurghada! Det er en oppkonstruert usammenhengende stusselig by.
![]() |
Emneord |
sløv turist; hjemmeferie; |
|
|