Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags kalender har barna deres?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-08, 17:48   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Hva slags kalender har barna deres?

Lurer på hva jeg skal ha til kidsa på 2 og 5 år.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 17:50   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags kalender har barna deres?

En kalender svigermor ble ferdig med etter 37 år.

Jeg holder på å brodere, tenkte jeg skulle bli ferdig til år, :urealistisk: men satser på neste år :litt mindre urealistisk:.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:29   #3
TBM
Passiv

Standard

De får en kalender med ca likt fordelt mellom gaver og aktiviteter. Noen ganger er det fellesgaver, andre ganger er det en til hver, og noen dager er det kun pakke til en av de.

En av tingene som er klare (av gaver) er en boks mais og egne maisgafler. De elsker mais og har ønsket seg slike mais-gafler lenge... Selvsagt kunne de fått de for en måned siden da jeg kjøpte de, men det er altså slike gaver jeg liker å putte inn i advenstkalenderen.

Aktiviteter er så ymse - bassengtur, lage julegaver, julekort, kakebaking mm er det vanlige.

Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:37   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Lego. Orker ikke lage 48 småpakker i år. Og de ble bortskjemt med hundreogørten forskjellige ting og tang, føler det blir litt annerledes med legodeler.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:37   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte denne til Hannah. Ikke det at hun er SÅ hyper på Cars, men jeg orket ikke en sånn rååsa prinsessekalender.
Hun er glad i biler da, og leker mye med det. Har sett Cars på tv, og liker tydeligvis opplegget. Men direkte "fan" er hun nok ikke.
Denne har både sjokolade og noen "småting".

Neste år skal jeg lage en kaldender for hele familien. Da er Peder litt større og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:57   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år ble det Playmokalender.Gadd ikke 48 pakker i år.....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:05   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager kalender til 2-åringen i år. Alle de 24 gavene er allerede kjøpt og pakket inn, utrolig nok. Jeg elsker å handle slikt småtteri (men det kan nok hende jeg kaster inn håndkleet når det kreves 48 pakker om et år eller to, ja).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:08   #8
Mamma@work
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2008
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

3-åringen får samme som Guniss av mormor. 1 åringen og 3-åringen får i tillegg felles adventgave hver søndag i advent av oss. 1. søndag blir det nye kjevle, pepperkakeformer (nye kmed romskip) og pepperkakebaking med eldstes barselsgruppe. 2. søndagen blir det materialer til å lage julekort og julepynt. Vet ennå ikke med de 2 siste.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:08   #9
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her får 2 og 5 åringen pakke kalender. De fleste pakkene er kjøpt inn og venter bare på å bli pakket inn.

Gammel 20-11-08, 19:08   #10
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt å lage pakkekalender, men i år ønsket sønnen seg Legokalender, så da ble det den i år.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:13   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en Lego Castle-kalender. Denne pakker jeg om til smågaver som skal henge på pakkekalenderen. De 24 gavene pakkes om til ca 18 gaver, og jeg supplerer med fire dager med sjokoladenisser og to dager med Karsten og Petra-bøker. Jeg er meget skeptisk til hvordan det skal bli med legogavene, treåringen er p.t. ikke veldig interessert

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:19   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Pakkekalender. Alt er kjøpt inn, og ferdig innpakket.

Gammel 20-11-08, 19:21   #13
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

I år skulle det ikke bli pakkekalender, men så er jo kalenderne alt for fine til ikke å bli brukt... Svigermor har brodert en kalender til hver, som måler ca1m * 1,5 m. Det blir gaver kun til helg, lellejulaften og julaften i år da. Gavene blir heller litt større. De resterende dagene inneholder en twist eller en liten nissesjokolade.

Gammel 20-11-08, 19:29   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi gjør det enkelt i år. 7 åringen har valgt High School Musical og 3 åringen Pet Shop.

Gammel 20-11-08, 19:33   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Begge får Lego kalender, 6 åringen får Lego Castle, 3 åringen får Lego City. De vet om den og gleder seg stoort. Storebror har nedtelling og krysser for hver dag som går mot den 1.

Gammel 20-11-08, 19:37   #16
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Kaptein Sabeltann (Poden fikk velge selv) og tv-julekalenderen (den fra Bokklubben).

Gammel 20-11-08, 20:28   #17
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa får pakkekalender. Jeg kjøpte siste gave i dag, og skal begynne å pakke inn i kveld tenkte jeg. Jeg broderte kalender til henne da jeg gikk gravid, og den ble brukt første gang i fjor.

Gammel 20-11-08, 20:38   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Antagelig pga. en forstyrrelse i kraften i fjor, så broderte jeg en adventskalender til poden. Så det blir pakkekalender på ham, fra nå av og til evig tid.

Gammel 20-11-08, 20:47   #19
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Svigermor har sydd en som jeg lager pakker til. Nå fikk jeg nettopp vite at hun også skal sende pakker i år, så da blir det dobbelt opp med pakkekalender på heldiggrisen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 20:48   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden fikk den første Legokalenderen da han var fire, og siden har han forlangt det, så det er det i år også. Lego City, nærmere bestemt, da Castle-kalenderne var utsolgt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.