|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Etter å ha lest denne tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=53970 så lurer jeg på hvordan det er med dere voksne? Når foreldre/samboer/ektefelle/søsken spør hva dere vil ha til jul, hva svarer dere?
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Jeg ønsker meg mest nyttige ting, for det er lettest for giveren å treffe på noe jeg vil like på den måten. Jeg er ekstremt sær på unyttige ting (som smykker, pynt, bilder, klær) og det er lett å bomme.
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Vi får ikke så mange gaver lenger, men jeg ønsker meg både nyttige og personlige ting. I år ønsker jeg meg ny blender, ny kjøkkenmaskin, strykejern, ullklær, bok og silkemorgenkåpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?En blanding av nyttige og unyttige ting. Jeg leverer i grunnen ikke ut ønskeliste til så mange, men der vi kanksje får ting som er helt utenfor det vi ønsker oss/eller har bruk for kommer vi med litt føringer...
![]() |
#6 |
seru
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?I den grad jeg ønsker meg noe går det stort sett nyttige "luksuseffekter" (jepp, det er et definsisjonsspørsmål Sist redigert av Siri : 25-11-08 kl 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Jeg får ikke så mange julegaver, stort sett bare én, så jeg stresser ikke så veldig med å skrive ønskeliste. Blir glad for det jeg får.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Vi voksne får ikke så mange julegaver til jul, men i den grad mamma, svigermor og søsken spør hva vi ønsker oss så er det bare nyttige ting. I fjor fikk vi flotte panner og gryter. I år har vi ønsket oss ny vannkoker, håndmikser og andre nyttige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Jeg har ønsket meg ski til jul og prøver å glemme at jeg vet at jeg får det.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Vi får som regel felles gaver til jul, og da er det som regel praktiske ting. Det synes jeg er helt greit, men mannen kjøper gave til meg fra barna og da er det som regel personlig
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Siwa: Jeg har gjort stor suksess med å ønske mannen Wii og PS2 og slikt til bursdagen. Ingen skjulte hensikter med det, nei.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Jeg liker å få nyttige ting som jeg har lyst på til jul og bursdag. Jeg ville blitt skuffet om mannen hadde kjøpt støvsuger til meg i julegave, men ny (lekker) lampe til stua blir jeg veldig glad for. (Eller kanskje ikke, i og med at jeg vurderer å kjøpe det til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
trenger lading
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?
hehe... gubben fikk støvsuger av meg en jul (eller rettere sagt den var liksom til oss begge), og jeg har fått høre det noen ganger ja!
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Den eneste som ikke får gi meg såkalt nyttige ting, er mannen i huset |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Det er forskjell på nyttige ting og nyttige ting. Jeg hadde overhodet ikke blitt snurt over å få en kjøkkenmaskin av mannen. Men jeg ville syntes det var leit hvis jeg hadde fått en panelovn eller nye vinterdekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Begge deler. Pynt, kremer, undertøy, klær, men også husting, penger, sengetøy, et.c. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Jeg blir stort sett glad for det meste, egentlig. Bøker, duker, smykker, sjokolade osv. Vi har fått koppnøkkelsett og malingsskraper tidligere, med tanke om at vi sikkert kunne trenge godt verktøy under oppussing. -Jeg syntes det var hyggelig i grunn. Men skal man kjøpe nips og pynt til meg er det greit om giveren kjenner smaken min, siden det ikke er alt som nødvendigvis finner veien opp på "stashylla". |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?Som oftest ønsker jeg meg nyttige ting. Veldig ofte ønsker jeg meg bøker - og for meg er det det nyttigste jeg kan få |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Er litt forbi "etableringsfasen" nå, og etter graviditet og kroppslig tilbakekomst, så er jeg opptatt av pynt, tant og fjas til meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|