|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg tror jeg hadde sjekket om det var noen psykotiske advokater blant naboene først.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg ville ikke ha reagert - av den gode grunn at vi må ha asylmottak i Norge og de må bli bedre og få bedre lokaler enn hva som ofte er tilfelle i dag - hvor det brukes dårlige lokaler som ligger langt ute på bygda. |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asylmottak i nabolaget
Ehm…
![]() |
#5 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg hadde ikke likt det, og måtte nok jobbet med mine egne holdninger om det hadde skjedd. For de må jo være et sted, selvsagt! Bare ikke hos meg.. :skammer seg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg hadde ikke brydd meg noe særlig.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg har fulgt den debatten på Andøya hvor det er planer om å etablere et VELDIG stort asylmottak i ingenmannsland med en forholdsvis liten lokalbefolkning et stykke unna. Det mener jeg ikke er heldig. Disse asylmottakerne vil jo føle seg fullstendig fengslet og vil ikke ha mulighet til å lære seg noen som helst tilpasning til det norske samfunnet. I tillegg vil de være nesten like mange som lokalbefolkningen og det vil være en uehldig miks.
![]() |
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er fra Andøya. I det tilfellet du referer til så er nok den største reaksjonen at kommunen har plassert ungdomsskolen midlertidig der asylmottaket også skal ligge, nå har vel UDI sagt at de skal bistå slik at ungdomsskolen skal kunne flyttes til sentrum igjen. Ja, det er ugunstig om de blir isolert i skarsteinsdalen, men dersom opplegget blir bra så er det ikke sikkert at det er så farlig. Det er snakk om 10 minutter med buss til sentrum så det er ikke lange avstanden. Det var der alle soldatene var plassert/bodde den gang det var full aktivitet.
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg skal ikke legge skjul på at jeg hadde reagert med litt skepsis. Jeg vet veldig lite om asylmottak og hvordan de fungerer, men gjennom media har jeg fått servert historier om vold og drap og jeg vet ikke hva. Og slikt påvirker meg, enten jeg vil det eller ikke, men den regninga må jeg sjøl ta. Sist redigert av Fadese : 26-11-08 kl 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetPoenget mitt var at et veldig stort asylmottak kan ha en del uheldige effekter, særlig når det plasseres så langt fra folk (Skarsteinsdalen er jo ganske ødeland). Ungdom i førstegangstjeneste er en litt mindre kompleks gruppe enn asylmottakere med litt andre problemer som i tillegg kjenner det norske klimaet. I tillegg trodde jeg at det var snakk om flere enn 1000 asylmottakere slik at forholdstallet til antall beboere på Andøya ville blitt enda skjevere.
![]() |
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetOg så må jeg legge til at jeg hadde vært spent i positiv forstand også. Jeg har ikke merket meg mange med minoritetsbakgrunn her vi bor nå og småbarn er det heller ikke så mange av, så et asylmottak med mange barnefamilier hadde slett ikke vært å forakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg hadde tenkt at det sikkert var mer fornuftig å plassere dem her i nærheten av sentrum enn langt ute i gokk med lite service- og fritidstilbud, og få muligheter til å bli skikkelig integrert.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette har jeg tenkt også. Men så var det noen som hadde et motargument som jeg har tenkt en del på. Mange av asylmottakerne skal jo ikke bli i Norge, men sendes tilbake. Trenger de da å integreres i det norske samfunnet?
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg ville tenkt at de får det trangt - er ikke noen store bygninger rundt her. :useriøs, sorry: |
![]() |
![]() |
#16 |
Originala
|
Muligheten til interering og fritidsaktiviteter er nå én ting. Desto viktigere tenker jeg det er at man har nærhet til fagfolk som kan ivareta de helsemessige utfordringene mange av disse menneskene har. Her kommer det traumatiserte mennesker, mange av dem er langt fra familie, noen har ikke familie igjen eller vet ikke om de er i live, og de traumene de har er så grusomme at det i det hele tatt er få fagpersoner som kan særlig mye om behandlingsmetoder (etter hva jeg har hørt av ansatte ved Psykososialt senter for flyktninger). Etablerer man da et mottak langt unna allfarvei og i et område der det er vanskelig å rekruttere fagpersoner innen psykiatri, blir det etter min mening feilslått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ustabil
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg må tilstå manglende geografi-kunnskaper, men det var jo et annet sted i Nord-Norge også nå som det skulle etableres et asylmottak på et bittelite sted (mye mindre enn Andøya), og hvor antallet asylsøkere kom til å overstige lokalbefolkningen ganske mye. Kan det ha vært i Finnmark, tro? Foresvever meg at det var en øy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetVi får transittmottak like ved. Jeg syns det er verre med et transittmottak midt i et barnevennlig strøk enn et asylmottak. (tror jeg....)
![]() |
#19 |
Originala
|
Jeg er enig med deg i at asylmottak er en dårlig boform, men hva er alternativet, Bina? Når folk av ulike årsaker kommer uten id-papirer og situasjonen i hjemlandet er så uavklart som den i mange tilfeller er, så sier det seg sjøl at saksbehanlinga tar tid. Forhåpentligvis vil det dog gå bedres, for det er på ingen måte bra for folk (og spesielt ikke barn) å bo slik over tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Asylmottak i nabolagetJeg hadde ikke hatt noen motforestillinger mot det. Jeg hadde nok tenkt at det var bra for dem å komme til et sted hvor det faktisk bodde mennesker i nærheten, og hvor de hadde en reell sjanse til integrering. |
![]() |
![]() |
|
|