|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pris på håndstrikkede plaggPå søndag skal jeg være med på ei julemesse for første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Pris på håndstrikkede plagg.Som oftest synes jeg 2x materialkostnader er lite. Du selger ikke et par håndstrikkede votter for 50 kroner selv om du bare har brukt garn for kr. 25. 25 kroner for jobben, liksom?
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på håndstrikkede plaggJeg ser ofte 3 x materialkostnader nevnt. Og jeg stusser alltid. For hva er sammenhengen mellom garnkostnad og arbeidsmengde? Jeg kan bruke flere uker på et sjal der garnet kostet 50 kroner. Og jeg kan kjøpe kasjmirgarn til 200 og kverne ut et skjerf på en kveld.
![]() |
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på håndstrikkede plaggTakk for råd!
Veldig enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på håndstrikkede plaggJeg syns ALLE som selger håndarbeid skulle økt prisene sine kraftig! Det er utfattelig hvor lite verdsatt håndarbeid blir. Hva er poenget i at fleecevanter masseprodusert i kina koster like mye som hjemmestrikkede selbuvotter????
![]() |
#6 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på håndstrikkede plaggMamma spurte meg om nettopp dette i dag. Hun hadde hatt med seg strikketøyet ut da hun strikket monsterbukser til vesla og hadde umiddelbart blitt spurt om hun kunne strikke for noen som syntes disse var tøffe. Det går for minst 100 kroner i garn i disse, så etter litt fram og tilbake kom hun fram til at hun ville ta 300 fra kjente og 400 hvis det var noen hun ikke kjente.
![]() |
![]() |
|
|