Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskerom - trenger tips

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 22:45   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskerom - trenger tips

Vaskerommet vårt er det komplette kaos. Resten av huset er ikke så langt bak det heller, men på vaskerommet er det virkelig krise. Trenger tips! Hva trenger man av hyller/benker/ u name it for å få mest mulig orden på et vaskerom? Vårt er lite; tørketrommel må stå oppå vaskemaskinen, og vi har ikke plass til et utslått tørkestativ der inne.
Vis meg gjerne bilde av ditt vaskerom, hvis du orker og gidder.

:spent:

Sist redigert av rine : 03-12-08 kl 10:12.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:49   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Vaskerom- trenger tips

Hadde på mitt forrige vaskerom omtrent samme plass som deg. Vi hadde benk med flere skittentøyskurver under til å sortere tøyet i, og skap på nesten en hel vegg.

Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:50   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom - trenger tips

Finner ikke bilde, men vi har kombinert gjestebad og vaskerom. På den ene veggen har vi vask, do og dusj. På den andre veggen har vi vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre m/brettebenk over (i stål fra Ikea), etterfulgt av 1 stk. 30 cm bredt underskap, 1 stk. 50 cm bredt underskap m/nedsenket utslagsvask og 1 stk. 60 cm bredt høyskap. Over brettebenk på 120 cm og underskap på 30+50 cm har vi et takhengt tørkestativ på 180 cm.

Gammel 30-11-08, 23:10   #4
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bilder er fullstendig utelukket. Det er kaos. Jeg har vaskemaskin og tørketrommel, en benk til bretting (i praksis til digre hauger av ubrettet tøy, selvsagt) og to skittentøyskurver under. Fire høyskap som er veldig grunne pga plassmangel til håndklær, kluter, vaskemidler, sengetøy og treningstøy. Trådsnorer i taket (kortvegg). Utslagsvask.

Nå er selvsagt tørketrommelen kaputt, så det hersker enda større kaos enn vanlig, men ellers putter jeg det meste i trommelen. Da blir det litt mindre kaos. Rent tøy skal i kurver/baljer (plassert på benken) og inn på soverommene, men det skjer ikke hver dag.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 17:23   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi og har et knøttlite vaskerom og jeg valgte å sette tørketrommelen ved siden av vaskemaskinen og legge benk over.

Over der igjen har jeg to rader med hyller. Dette er på den ene langveggen.

På kortveggen har jeg utslagsvask, og på andre langveggen har jeg varmtvannstank, to kleskurver og toalett.
Siste kortveggen er dør.

Alt er kjøpt på Ikea. Kjøpte skinner til å feste i veggen som jeg har festet både benkeplate og hyller på.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 18:15   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkeninnredning er genialt. Det skal jeg ha når jeg bare får ordnet opp slik jeg vil ha det, nå har jeg en elfa kurvreol, vaskemaskin og trommel ved siden av med benkeplate oppå og utslagsvask ved siden av der igjen. Og 4 skittentøyskurver (ganske små riktignok, men da får vi sortert det rett oppi kurvene og kan hive rett inn i maskinen når det blir fullt).

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 19:42   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange gode tips. Thanks! Likte spesielt Rosle sitt. Tror vi kan få plass til noen trådkurver.

Gammel 01-12-08, 20:32   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk Anonius-serien til Ikea, der har de en del smarte løsninger.

Gammel 01-12-08, 20:40   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Har ikke bilde jeg heller.
Men vi har et smalt vaskerom med dør i begge ender. På den ene veggen er det et 90x90 dusjkabinett. Vaskemaskin og tørketrommel i tårn og et 60cm skap fra ikea som skal bli tørkeskap. Et slikt gammeldags et med rist i bunnen og ovn under. På den måten kan jeg bruke det som tørkestativ i høyden uansett om jeg vil tørke det fort (sette på ovenen) eller bare i vanlig romtemp. Det er varmt der inne til vanlig og.
På den veggen er det vel da igjen ca 20-30 cm der jeg har moppen stående.

På den andre veggen har jeg utslagsvask fra intra som passer inn i et 60skap, og et 40skap med kolonialskuffer ved siden av. Benk over, og under benken der det ikke er skap skal jeg ha to store skittentøyskurver, må bare finne i riktig mål... Det er et vindu oppe på veggen der, men har klart å klemme inn to overskap der også.

Syns det fungerer fint så langt. Vi bruker rommet som bad nå også...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:41   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Sjekk Anonius-serien til Ikea, der har de en del smarte løsninger.

Det er Antonius vi har. Der finner du det meste av det du trenger.

Og så kjøpte jeg et tørkestativ til å henge på veggen over utslagsvasken. Praktisk til å tørke f.eks. regntøy som drypper litt osv.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:45   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ut bilder av vårt på FP et par ganger tidligere. Du finner sikkert flere inspirerende tråder hvis du søker på vaskerom.

Gammel 01-12-08, 22:42   #12
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sluk i gulvet. Har bittert erfart å ikke ha det.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:13   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Sluk i gulvet. Har bittert erfart å ikke ha det.

Det har vi i alle fall!

Gammel 03-12-08, 10:26   #14
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Bruk krykkeholder til å løfte moppene fra gulvet om du ikke har dem inni et skap. Vi har montert krykkeholdere øverst på et høyskap som vi har på vaskerommet.

Slike krykkeholdere får man eks. på Clas Olsson eller Biltema til en billig penge.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:28   #15
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Det er også veldig kjekt å ha skotørkeren stående på vaskerommet. Den er uunnværlig når ungene kommer hjem med søkkvåte klær og sko fra barnehagen, og vaskerommet er en grei plass å tørke disse tingene på.

Gammel 10-12-08, 23:32   #16
Handymamma78
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Handymamma78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ikea kjøkkenplate som arbeidsbenk. Under har vi ikea skittentøyskurver og over på veggen har vi kjøkkenskap fra ikea.

Selv om vi har alt vi trenger for å holde orden er det ofte kaos allikevell på vaskerommet.

Handymamma78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 18:45   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er bilder av vårt vaskerom. Det er ikke stort, men det fungerer godt. Spesielt fornøyd er jeg med tørkesystemet på veggen - der får jeg tørket store mengder med tøy uten at det stjeler gulvplass.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_5206.jpg (176,0 KB, 92 visninger)
Filtype: jpg DSC_5209.jpg (176,7 KB, 85 visninger)
Filtype: jpg DSC_5207.jpg (174,3 KB, 86 visninger)

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 19:14   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også det tørkesystemet Arken, og er superfornøyd. Vaskerommet deres så fint og praktisk ut.

Gammel 12-06-09, 19:40   #19
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man kjøpt det tørkesystemet?

Gammel 12-06-09, 19:44   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvor får man kjøpt det tørkesystemet?

IKEA, antoniussystemet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.