Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Blånisselue-spørsmål

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 19:06   #1
Left
Passiv

Standard

Blånisselue-spørsmål

Har begynt å strikke blånisselue med dobbelt garn, men jeg synes det blir så lite med maskeantall i oppskriften. Har ikke riktig garn sikkert, men det er totråds ullgarn som er kjempefint å tove. Noen som holder på nå, og som gidder å måle omkretsen nederst?
Jeg tenkte å strikke str. 3-5 år.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:48   #2
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blånisselue-spørsmål

Jeg har strikket 3-5 år til min 2-åring og holder på med 6-9 år til min 5-åring. Nå har jeg tovet den minste, men str over er omkretsen på 68 cm. De er svæære før toving.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:54   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Strikker du med enkel, totråds? I så tilfelle ville jeg tredoblet. Har du samme pinnestørrelse som i oppskrifta?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:30   #4
Left
Passiv

Standard

Jeg strikker med pinne nummer 6, og med dobbelt totråds ullgarn. Tror det het Tove jeg eller noe sånt.

Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:26   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Tove er jo et veldig tynt garn. Hvilket garn er opprinnelig i oppskrifta?

Gammel 02-12-08, 17:06   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er vel Fritidsgarn. Ville ha lagt opp ca 75 masker jeg.

Gammel 02-12-08, 20:08   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Tove er jo et veldig tynt garn. Hvilket garn er opprinnelig i oppskrifta?

Godt spørsmål ja, for har brukt den her inne, og der sto det vel ikke tror jeg.
Fritidsgarn er jo skikkelig tykt, så da må jeg vel legge opp flere masker da vel?

Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:26   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Godt spørsmål ja, for har brukt den her inne, og der sto det vel ikke tror jeg.
Fritidsgarn er jo skikkelig tykt, så da må jeg vel legge opp flere masker da vel?

Flere masker eller tredoble garn, minst.

Gammel 02-12-08, 20:31   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den oppskrifta her inne er opprinnelig med garn i omtrent samme tykkelse som tove. PT2 eller blåfjellgarn, så dobbelt av det bør tilsvare dobbelt av det du bruker.

Gammel 03-12-08, 07:30   #10
Left
Passiv

Standard

Takk damer

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.