|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Blånisselue-spørsmålHar begynt å strikke blånisselue med dobbelt garn, men jeg synes det blir så lite med maskeantall i oppskriften. Har ikke riktig garn sikkert, men det er totråds ullgarn som er kjempefint å tove. Noen som holder på nå, og som gidder å måle omkretsen nederst? |
![]() |
![]() |
#2 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålJeg har strikket 3-5 år til min 2-åring og holder på med 6-9 år til min 5-åring. Nå har jeg tovet den minste, men str over er omkretsen på 68 cm. De er svæære før toving.
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålStrikker du med enkel, totråds? I så tilfelle ville jeg tredoblet. Har du samme pinnestørrelse som i oppskrifta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålJeg strikker med pinne nummer 6, og med dobbelt totråds ullgarn. Tror det het Tove jeg eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålTove er jo et veldig tynt garn. Hvilket garn er opprinnelig i oppskrifta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Blånisselue-spørsmål
Godt spørsmål ja, for har brukt den her inne, og der sto det vel ikke tror jeg. |
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Blånisselue-spørsmål
Flere masker eller tredoble garn, minst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålDen oppskrifta her inne er opprinnelig med garn i omtrent samme tykkelse som tove. PT2 eller blåfjellgarn, så dobbelt av det bør tilsvare dobbelt av det du bruker.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Blånisselue-spørsmålTakk damer |
![]() |
![]() |
|
|