|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoSønnen her i huset ønsker seg lego til jul, spesielt Lego star wars, men jeg tror han er litt for ung. Han er 5,5 år. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoMine har hatt vanlig lego siden de var rundt 4, tror jeg. Klart de måtte ha hjelp, og av og til gikk det fra hverandre og de måtte ha hjelp igjen, men det var ikke noe stort problem. Duplo var uansett helt uinteressant og hadde vært det lenge da.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoMinsten min som blir tre i mars er god på å bygge med lego. Men det er fri bygging da. Storebror på 6 år har bygget med lego siden han var 3 eller noe sånt. De klarer ikke å ta vare på sett, men de har utrolig stor glede av å bruke fantasien når de bygger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoIben har bygget med smålego siden hun var to. De to andre noe større, omtrent 4. Selvsagt trenger minsten hjelp til å bygge etter tegning, men hun bygger båter og biler etter fantasien selv.
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoTurbo har lekt med vanlig lego siden han var 2 år.
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoJeg innbiller meg at snuppa egentlig kunne fått vanlig lego til jul i år. Siden hun har en lillebror på ett som putter ting i munnen, så venter vi et år. Da snakker jeg ikke om de fancy byggesettene, men helt vanlig lego.
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legotakker for svar |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoJeg synes de settene som heter Creator er kule. Da er det to-tre ulike ting man kan bygge av det som er i pakka. Ellers er gutta mine opptatt av båter og fly. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoMIn 5,5 åring ønsker seg Star Wars-lego. Han kommer ikke til klare å beholde det som et sett, men etter mitt syn er ikke det poenget heller. Poenget er at vi skal ligge p gulvet sammen med ham 1. juledag og bygge etter tegningen, så skal han leke "Star Wars" en stund, og så ta fra hverandre og innlemme klossene sammen med resten av legoen i kassa - til fri, kreativ bygging for all ettertid. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoUnger er forskjellige der. Poden er vel over snittet interessert (og har fått over snittet grundig opplæring fra sin far) og har ikke fått annet enn smålego siden han var tre, tror jeg. Store Star Wars-sett har han bygget siden han var fem; det første store smålegosettet - en stor, grønn drage - fikk han til jul da han nettopp var fylt fire, og den julen lærte han å følge bruksanvisninger grundig. Han bygde alle de andre modellene som stod i bruksanvisningen også, med veldig liten hjelp.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoDessuten, tar man vare på tegningene så er jo halve gøyen å jakte på de riktige bitene.
|
|
|
#13 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoSönnen min er 5,5 aar. Han har elsket Duplo fra han fikk det for förste gang, men har naa gaatt over til smaalego. Vi startet med et saannt startsett med ganske enkle ting som han naa klarer helt selv. De mer avanserte settene maa vi hjelpe han med, og jeg ser at disse stort sett blir bygget av oss og saa satt paa utstilling uten at de blir lekt med (han merker jo at de da faller fra hverandre). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig lego
Ja, Creator-settene er veldig fine, med flere instruksjonssett inludert, og klosser som egner seg til å bygge mye forskjellig.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoJeg så gubbens nevø gå over til Lego alt for tidlig. Han kunne ikke bygge noe selv, så faren bygget for ham. Da forsvinner litt av vitsen med Lego i mine øyne.
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoHadde vi hatt plass og lillebror hadde vært litt større så hadde nok settene vart lenger enn det de gjør her i heimen. Men det er igrunn det samme. Jeg synes egentlig at det er mye kulere at de bruker fantasien og lager ting selv. Og det er begge mine gode på. (Er igrunn veldig imponert over yngstemann, han er mye flinkere enn storebror var.) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig lego
I sommer når vi var i Legoland kjøpte vi et sett med Creator-hus, og JEG digger å sitte å pusle med husene |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoPoden hadde en solid legosamling før fylte tre iallefall. Her har vi også en far som er mer enn gjennomsnittlig engasjert i lego, men Poden har også lekt mye alene. I starten dreide det seg mest om å leke med de ferdig oppbygde tingene som pappaen hadde bygget, eller å demontere. Etterhvert ble han sakte men sikkert flinkere til å bygge på egenhånd.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoMin eldste fikk litt smålego til 4-årsdagen. det er klart, han trenger hjelp til å bygge det opp. Men det er jo halve kosen, han og pappaen liggende på golvet med nesa i tegningene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvor gamle er BARNA når de begynner med vanlig legoStorebror her i huset er som sin far, en ivrig legobygger. Han har vel hatt "smålego" fra han var rundt 3 år. I det siste har han begynt å lage enkle figurer selv etter tegning, men han må ennå ha hjelp med mer innviklede figurer. Han er en racer til å bygge fritt etter fantasien.
|
![]() |
|
|