|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?Jeg skal bake muffins å ha med på juletrefesten i barnehagen, og da må jeg planlegge litt. Når bør jeg bake de? Kan jeg bake de nå, og så vil de holde seg like godt? Må jeg pakke de inn på noen spesiell måte? Skal jeg pynte de med en gang de er avkjølt, eller rett før vi skal dra?
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?De kan du vel fint bake nå, skulle jeg tro. Hvorvidt du pynter når de er avkjølte eller rett før du skal dra, tror jeg ikke spiller noe særlig rolle. Jeg ville gjort det når jeg hadde best tid.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?Takk for svar. Jeg skulle egentlig ikke bake disse muffinsene, for jeg har allerede bakt én kake. Men så når jeg kom i barnehagen i dag, var det ingen på avdelingen som hadde meldt seg på til baking, så da må jeg bake enda en type. Hver avdeling skal ha med to kaker.
![]() |
#4 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?Det kan vel være lurt å legge på glasuren så lenge i forveien at den har stivnet før du skal dra. Så ikke det blir så klinete under innpakking/transport.
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?Bak i vei, og putt i plastpose når de er avkjølt. Svigermor har kommet mange ganger med kalde muffins i plastpose. Til å være muffins smaker de fortsatt ok. (Ingen stor muffinsfan som du skjønner)
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Når bør jeg bake muffins som skal serveres på juletrefest i kveld kl 17?Takk for tips! Skal bake de etterhvert, avkjøle og så pynte.
![]() |
|
|