Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julekrans til døra!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 16:51   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Julekrans til døra!

Nå har jeg engelig fått tak i det jeg trenger for å lage julekrans til døra! For du må ikke tro at det er noe man enkelt får kjøpt her borte.. Julen feires jo ikke før 7. januar her, så her heter det "Godt nytt år, og god jul".

Jeg var i parken og skar en haug med hengebjørkkvister. Granbar hadde jeg sett etter mange ganger, men ikke funnet. Men så, på vei hjem fra parken, heeelt i utkanten, hadde noen arbeidere kappet opp noen trær som hadde falt under en storm. Og DER! Midt blant kubbene, lå en haug med granbar!

Kongler fant jeg ikk i parken, og hobbybutikker finner jeg ikke her. Men, da jeg tilfeldigvis var innom BOKHANDELEN, så fant jeg kongler. Selvfølgelig. Naturligvis. På BOKHANDELEN, ja.

Nå ligger det appelsinskiver i ovnen til tørk, og det dufter så godt! Bilder kommer etterhvert!

Andre som har julekranser de vil vise frem?

Gammel 03-12-08, 17:00   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Julekrans til døra!

Jeg prøvde ett år å lage krans selv. Den ønsker du ikke å se bilde av

Gammel 03-12-08, 17:13   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare én type håndarbeide, så jeg har hjemmestrikket krans.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:18   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

allium> Den var nydelig! Så flink du er!

Her jar jeg brukt å henge noen gankvister på ytterdøra, med sløyfe rundt. Tenkte kanksje jeg skulle prøve meg på en krans av noe slag, men vi får se.

Salt> Får vi se bilde etterhvert? Og hvordan tørker du appelsinskivene i ovnen? Temp og hvor lenge?

Gammel 03-12-08, 18:34   #5
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan bare én type håndarbeide, så jeg har hjemmestrikket krans.

Oj! Så morsom den var!

Gammel 03-12-08, 18:35   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

allium> Den var nydelig! Så flink du er!

Her jar jeg brukt å henge noen gankvister på ytterdøra, med sløyfe rundt. Tenkte kanksje jeg skulle prøve meg på en krans av noe slag, men vi får se.

Salt> Får vi se bilde etterhvert? Og hvordan tørker du appelsinskivene i ovnen? Temp og hvor lenge?

Jepp! Tenker bildene kommer senere i kveld. Jeg tørker dem i ovnen ja. Har lagt dem på rist (med bakepapir), og ovnen står på 75 grader varmluft, med døra litt på gløtt. De må nok stå en del timer, men jeg kommer til å satse på at de også lufttørker en del når de er på kransen også. Jeg tipper jeg kommer til å la dem stå ca. 4-5 timer.

Gammel 03-12-08, 18:38   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg kan forøvrig meddele at russerne ser ut som om de synes jeg er hakke gal der jeg kommer hjem fra parken i boblejakke (!), flate vinterstøvler (!) og en pose med kvister (!) på metroen. Ingen pelser eller høye hæler?! Og hva i alle dager skal jeg mer en pose med kvister?!

Hjemme hadde jo alle skjønt hva jeg skulle og hvor jeg kom fra, på denne tiden av året..

Gammel 03-12-08, 18:54   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Salt: Så spennende, gleder meg til å se resultatet

Allium: Den kransen var knallfin.

Gammel 03-12-08, 22:11   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Her er resultatet. Sånn rimelig fornøyd, tatt i betraktning hva jeg hadde å jobbe med.....

Råmaterialene

Her er kransen når jeg har bundet sammen hengebjørka

Her er kransen når jeg har fått på granbaren

Her har jeg fått på noen kongler og ørlite snøspray

Og sånn ble den ferdige kransen.

Gammel 03-12-08, 22:12   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekker Salt!!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 22:13   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Takk!

Hadde nok blitt enda finere med mer granbar og sånn, men det hadde jeg altså ikke..

Gammel 03-12-08, 22:14   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjempefin!

Gammel 04-12-08, 07:38   #13
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Den ble kjempefin! Så kreativ du er som kan lage så fin krans av de du fant i parken!

Gammel 04-12-08, 08:23   #14
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den var fin. Man får lage av det man har (sier hun som får ferdig krans på døren av svigermor ).

Gammel 04-12-08, 08:30   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin.

Gammel 04-12-08, 09:54   #16
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Den var fin, Salt!

Jeg har ikke krans, men et hjerte laget av kongler. Helt enkelt, med pittelitt sølvspray på. Skal se om jeg får tatt bilde av den.

Gammel 04-12-08, 10:03   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott den ble!
Det var jammen ikke verst, med tanke på råmaterialene og mangelen på granbar.

Gammel 04-12-08, 11:32   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fin.

Jeg har kjøpt inn granbar på Plantasjen og skal lage krans selv. Blir spennende om jeg får til å tvinne granbaren rundt halmen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 11:52   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Den ble veldig fin

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:10   #20
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefin krans, Salt.
Din var også flott, Allium.

Jeg har kjøpt en som jeg synes selv er fin. *lat*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.