|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Arkitekt-tegnet?Hva betyr det egentlig, og hvorfor brukes det som lokkemiddel i boligannonser? Er det noe å skryte av? Hver gang jeg ser overskriften "arkitekt-tegnet enebolig" forventer jeg å se DEN flotte villaen, men så får jeg frem helt standard boliger som denne.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?"Arkitektegnet" betyr i dette tilfellet at det er en arkitekt som har tegnet huset spesielt for tomten det står på, og at det ikke er et standardhus fra katalog. Det sier ikke noe om hvor fint eller flott huset er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*_*
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Det betyr vel bare at det ikke er snakk om et ferdighus, tror jeg? Med arkitekttegnet betyr det at det i det minste er tilpasset tomten. Men jeg tenker som deg, ja, og forventer alltid litt ekstra når det skiltes med at en bolig er arkitekttegnet.
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Nei, ikke alle. Mange tegner og bygger husene sine selv. Vel, mange og mange, vi hadde planer om å gjøre det men tør ikke pga. økonomien, så vi kjøper vel et "arkitekt-tegnet" hus i stedet.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Vi tegnet huset vårt selv, og fikk det endret litt og godkjent gjennom arkitekt. Om det er noe finere eller flottere hus enn andres hus tviler jeg på, men vi fikk det slik vi ville ha det. |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Arkitekttegnet betyr vanligvis at huset er det eneste i sitt slag. |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Når jeg ser at det står akitekttegnet forventer jeg ikke villa eller fancy greier, men et hus som er tilpasset tomt, omgivelser og som har gjennomtenkte løsninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Jeg synes huset så ut som et vanlig husbankfinansiert Block Watnehus fra syttitallet.
![]() |
#12 |
Glad
|
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Det samme tenker jeg på når det gjelder ordet "design". Alle møbler har et design, men bare de dyreste er designmøbler, for eksempel.
![]() |
#13 |
Stadig underveis
![]() Sv: Arkitekt-tegnet?Jeg har hatt noen diskusjoner med arkitekter, og jeg har skjønt at de fleste av dem ikke ville tatt med ildtang i et sånt kataloghus som vi har. Flere av dem har hevdet overfor meg at kataloghus ofte ikke er tegnet av arkitekter.
![]() |
|
|