Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva kjøper man til barnehageansatte i julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 12:03   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kjøper man til barnehageansatte i julegave?

Jeg trenger tips!

Vin? Sjokolade? Annet?

Jeg skal handle for hele avdelingen. Jeg har ca. 2000 å rutte med og det skal deles på syv ansatte. Og det skal være en individuell gave, ikke noe til barnehagen og ikke noe som skal deles på pauserommet, da en av de ansatte er på vei ut i fødselspermisjon, en annen skal ha tre måneders permisjon og to jobber deltid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:13   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kjøper man til barnehageansatte i julegave?

Varme, myke votter. Kanskje du kan få tak i noen hjemmestrikkede på julemesse eller lignende?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:14   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Handlenett

Gammel 10-12-08, 12:24   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper alltid vin. Årets julevin.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:15   #5
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Vin, ullsokker, julepynt, kofekt, twist, vi blir glad for alt.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:28   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg nydelig tovede lilla votter på lulemesse nettopp.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:39   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

En liten digresjon, Jeg får vin, hvert år av enten kolleger, brukere, familie og venner. Jeg drikker ikke vin.
Hvorfor er det en selvfølge at alle voksne drikker vin ?

Gammel 10-12-08, 13:41   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kjøpte meg nydelig tovede lilla votter på lulemesse nettopp.

Lulemesse

Gammel 10-12-08, 13:43   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Fenalår, spekepølse, vin....

Gammel 10-12-08, 13:43   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julemesselulescmesse.

Evt luemesse?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:45   #11
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Julemesselulescmesse.

Evt luemesse?

Gammel 10-12-08, 13:46   #12
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hva med en ekstra fin julepynt? noe eksklusivt? En fin glassengel eller lignende?

Eller en juleblomst..

signerer susse, selv om jeg drikker vin... så syns jeg det er litt kjedelig

Gammel 10-12-08, 13:49   #13
Manitoba
Passiv

Standard

Kanskje et gavekort av noe slag? Gavekort på kino f.eks.

Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 15:01   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor ga jeg vin og en remse griseflax.

Gammel 10-12-08, 16:49   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi gir ingenting og har aldri vært med på noen gaver til de ansatte,hverken med dette barnehagebarnet eller de to foregående. Er det vanlig at enkelte gir fra seg og sine?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:32   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke en selvfølge at alle voksne drikker vin. Eller spiser kjøtt eller sjokolade for den saks skyld. Men når man skal handle inn en oppmerksomhet til voksne mennesker som man ikke kjenner så godt så er det jammen lett å stikke innom polet...

Jeg syns gode votter var en god idé, siden disse jobber i barnehage. Men siden gaven skal overleveres denne uken så rekker jeg nok ingen julemesse. Gavekort på kino var også lurt. Eller gode ullsokker. (De er jo tross alt ganske mye ute.) Jeg tror det blir vin, god sjokolade og en ullsokker til de som ikke skal ha permisjon. Jeg har tenkt til å finne en fin, liten ullbody til hun som snart skal ut i permisjon. Og legge ved en solkrem til han som skal ut og reise.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:42   #17
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er jo ikke en selvfølge at alle voksne drikker vin. Eller spiser kjøtt eller sjokolade for den saks skyld. Men når man skal handle inn en oppmerksomhet til voksne mennesker som man ikke kjenner så godt så er det jammen lett å stikke innom polet...

Enig, synes ikke alltid vin passer å gi i gave. Min far som er alkoholiker slet virkelig med alle disse vingreiene på jobben; vinlotteri, vin i gave, vin på julebord... Det kan bli litt mye.

Gode varme votter er en bra gave, det hadde jeg blitt glad for. :barnehageansatt:

Gammel 10-12-08, 19:44   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

En liten digresjon, Jeg får vin, hvert år av enten kolleger, brukere, familie og venner. Jeg drikker ikke vin.

Det er jo ikke alle som liker sjokolade eller te heller, men det er også ting jeg synes det er ok å gi bort.

Forbruksting er ofte bedre enn pynteting og slikt. Og om mottakeren selv ikke liker vin eller marsipan, så kommer det vel alltids noen gjester innom et hjem som man kan servere disse tingene til?

Gammel 10-12-08, 19:48   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ullvotter hadde jeg blitt kjempeglad for!

Eller hva med nøstebarn sin ullhals? eventuelt den i ull silke, den er fantastisk deilig!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 21:19   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg synes det er rart at familie og venner gir deg vin når du ikke drikker det, men at andre gir deg det synes jeg ikke er så rart. Det er en grei gave å gi bort og du kan jo alltids spandere det på noen andre. Mange som ikke drikker vin selv, serverer allikevel vin til en bedre middag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.