Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En rekke spørsmål om reise til England, Ryanair og i det hele tatt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 23:41   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

En rekke spørsmål om reise til England, Ryanair og i det hele tatt

1. Har de andre stikkontakter i England? Hva gjør jeg i så fall med det, lizzom? Jeg må jo lade mobilen.
  2. Rekker jeg flytoget fra Stanstead hvis jeg ankommer 20-25 minutter før det går, og jeg kun har håndbagasje?
  3. Tar de VISA på dette flytoget?
  4. Og hvis ikke, kan man ta ut pund i minibank på... Torp?
  5. Hva har man på seg når man går på byen i London.. med en gjeng studenter i 20-åra?
  6. Hvor mye alkohol kan man ha med seg til England? Samme regler som til Norge? En liter sprit, ikke sant?
  7. Hva pakker man egentlig når man kun kan ha med 10 kilo håndbagasje, og ikke noe flytende som er mer enn 1 dl? Skal være borte i fire netter...

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:43   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rekke spørsmål om reise til England, Ryanair og i det hele tatt

1. Har de andre stikkontakter i England? Hva gjør jeg i så fall med det, lizzom? Jeg må jo lade mobilen. Kjøp et adapter.
  2. Rekker jeg flytoget fra Stanstead hvis jeg ankommer 20-25 minutter før det går, og jeg kun har håndbagasje? Det er mulig, det spørs på køen gjennom sikkerhetskontrollen.
  3. Tar de VISA på dette flytoget? Du kjøper billetter online før du drar og henter dem på perrongen.
  4. Og hvis ikke, kan man ta ut pund i minibank på... Torp? Eller på Stanstead.
  5. Hva har man på seg når man går på byen i London.. med en gjeng studenter i 20-åra? Klær? Anything goes in London.
  6. Hvor mye alkohol kan man ha med seg til England? Samme regler som til Norge? En liter sprit, ikke sant? Yes.
  7. Hva pakker man egentlig når man kun kan ha med 10 kilo håndbagasje, og ikke noe flytende som er mer enn 1 dl? Skal være borte i fire netter... Man pakker klær og senderskittentøyet hjem med posten.

Gammel 10-12-08, 23:51   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Du kan kjøpe adapter på flyplassen. Men pass på at du kjøper "riktig" vei, de fleste adaptere i salg i England er for konvertering fra engelske til europeiske stikkontakter.

2. Jeg vil ikke garantere det, nei. Gangene på Stansted er laaaaange, og det er ofte kø i passkontrollen.

3. Jeg vil anta det. Jeg har i alle fall betalt med VISA på tog i England flere ganger. Men det er billigere å kjøpe billett online.

4. Du kan ta ut pund på Torp, ja.

5. Minst mulig. De engelske jentene går jo med miniskjørt og stiletthæler i snøstorm. Men seriøst, jeg tror ikke det spiller noen stor rolle. Men noen utesteder liker ikke joggesko. Ikke kule varianter en gang.

6.

7. Du skal ikke sjekke inn bagasje? Jeg ville hatt med klær og ikke-flytende toalettsaker. Andre ting du trenger, får du billig på Boots. Klær er viktig, for det er surt i England nå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:01   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Billetter online, altså. Smart. Men å sende skittentøy hjem blir kanskje litt vanskelig før jeg har forlatt Torp? Det er jo der håndbagasjen veies.

Gammel 11-12-08, 00:03   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, men da shopper du nye klær i London. Det er forøvrig enestående mye som passer inn under 10 kilo. Min sekk veide 7 kilo da jeg var i London med RA nylig. 4 dagers opphold det også. Men det var shoppingen der som fucket for hjemreisevekten.

Gammel 11-12-08, 00:04   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Klær, lag på lag. Det kan de ikke nekte meg? Jo, dette skal nok gå bra. Takk for svar. (På veien hjem skal jeg ha med bagasje.)

Gammel 11-12-08, 20:37   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Klær, lag på lag. Det kan de ikke nekte meg? Jo, dette skal nok gå bra. Takk for svar. (På veien hjem skal jeg ha med bagasje.)

Når vi kom hjem fra London for noen uker siden så måtte vi ha på oss alt vi kjøpte siste dagen. Søstern min var et syn med mange lag. Togbillett lønner det seg og kjøpe på flyet til RyanAir. Kjøp tur/retur billett, da betaler du det samme som du betaler for en vei på togstasjonen, i tillegg har du billetten i handa når du går av flyet og kan bare springe rett på toget.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.