Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billig og bra pinnekjøtt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 21:56   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Billig og bra pinnekjøtt?

Har noen tips?

Gammel 12-12-08, 21:57   #2
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig og bra pinnekjøtt?

Nei, dessverre.

Etter min mening må man gjerne over 200,- kiloen før det smaker slik det skal.

Gammel 12-12-08, 21:59   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt på Rema og OBS tidligere år, og har vært storfornøyd. Husker ikke kiloprisen, men det er ikke avskrekkende.

Jeg kikker nøye på pakkene og ser at det er bra med kjøtt på dem, og lite fett. Og så kjøper jeg alltid gryteklart kjøtt, synes det er bedre enn det som må vannes ut.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 21:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ene måltidet i året så sparer jeg ikke på pengene. Vi kjøper pinnekjøtt og pølse på Strøm-Larsen på Torshov (eller; vi bestiller på jobb, men det er Strøm-Larsen som leverer). Jeg tror vi betaler 159 kroner kiloen.

Gammel 12-12-08, 22:01   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sær på pinnekjøttet, så jeg kjøper ikke hva som helst. Pris er irrelevant, det som er viktig er produsent, hvor dyret har beitet og om det er røkt eller ei.

Gammel 12-12-08, 22:01   #6
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og så kjøper jeg alltid gryteklart kjøtt, synes det er bedre enn det som må vannes ut.

Gryteklart er djevelens verk.

Gammel 12-12-08, 22:02   #7
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er sær på pinnekjøttet, så jeg kjøper ikke hva som helst. Pris er irrelevant, det som er viktig er produsent, hvor dyret har beitet og om det er røkt eller ei.

Men hvis alt det der skal være bra, blir kjøttet dyrt. Det er min erfaring.

Gammel 12-12-08, 22:05   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Gryteklart er djevelens verk.

Hehe, er nok jeg som ikke er helt god på dette med utvanning... Har forsøkt det, men det endte opp ramsalt den ene gangen, og totalt smakløst den andre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:05   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sist kjøpte jeg nordfjord (tror jeg) på rema og det smakte bra. 98kr kiloen. Velger ut pakker hvor kjøttet ser bra ut.

Gammel 12-12-08, 22:18   #10
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me kjøper fra Spekeloftet lokalt her. Får den på Rema1000 her til 99 kr. Men veit ikkje om dei har den overalt på Rema eller om det er berre her lokalt. Det er hvertfall kjempegodt.

Gammel 12-12-08, 22:19   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, tydeligvis mange meninger. Vi tror vi skal teste ut kjøtt i midt i mellom prisklassen. Satser på å vanne ut selv. Jeg har alltid kjøpt på den lokale slakteren, men den er nedlagt. Har vel kostet rundt 200,- pr.kg

Gammel 12-12-08, 22:22   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Men hvis alt det der skal være bra, blir kjøttet dyrt. Det er min erfaring.

Det får så være. Jeg skal ikke ha noe røkt skvip fra indre Sogn.

(Indre Sogn var nå bare et eksempel tatt ut av det blå. resiserer: Jeg kjøper bare lokal sau, jeg kan strekke meg til Hallingskarvetsau om vi får det via familie og det IKKE er røkt.)

Gammel 12-12-08, 22:23   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Rema?

Gammel 12-12-08, 22:25   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg tror det blir Bønes Gårdsmat sitt i år. Med mindre min mor har en sau på loftet.

Gammel 12-12-08, 22:27   #15
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det får så være. Jeg skal ikke ha noe røkt skvip fra indre Sogn.

(Indre Sogn var nå bare et eksempel tatt ut av det blå. resiserer: Jeg kjøper bare lokal sau, jeg kan strekke meg til Hallingskarvetsau om vi får det via familie og det IKKE er røkt.)

Hei, ikke snakk dritt om Indre Sogn. De røyker vel ikke der, gud forby?

Er ikke helt sikker på om vi er uenige altså. Vår julemiddag er importert fra Bergen. Het det Birkeland, tro? Hos oss er vi så nøye på det at jeg er for ung og uerfaren til å være med på valget av forhandler. Selv om jeg er vertinne

Gammel 12-12-08, 22:32   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje vestlendinger generelt har klarere meninger om hvor pinnekjøttet skal komme fra og akkurat hvordan det skal være? Jeg begynte å spise pinnekjøtt i voksen alder, og har ennå ikke klart å utvikle noen spesielle preferanser. Føler meg alltid litt usikker når jeg skal kjøpe kjøttet, men det pleier å bli veldig godt. Syns jeg da, men vet ikke om jeg tar sjansen på å invitere vestlendinger på pinnekjøtt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:32   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

billig aner jeg ikke, men må bare fortelle om det beste pinnekjøttet jeg har smakt. Det het lofotlam, fantes ikke fett på det og hadde en mild og god røyksmak. Var utrolig nydelig.

Gammel 12-12-08, 22:45   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

billig var nok å ta i litt:
http://www.lofot-delikatesser.no/bedrift7a.htm

Gammel 13-12-08, 18:12   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Det ble langt fra billig. det ble derimot økologisk fra Nordgården til 249.- pr. kg og dermed julemat til 600,- for oss.
Det var desidert det pinnekjøttet som så best ut !

Gammel 13-12-08, 18:37   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt hos den lokale slakteren til ca. 250 kr kiloen. Jeg tør ikke kjøpe i poser her eller der, for jeg er veldig kresen på kjøttet, og liker f.eks. ikke pinnekjøtt som ikke er røkt. Jeg vet jeg liker det fra slakteren, og tør derfor ikke kjøpe noe annet.

1000 kroner svidde jeg av hos slakteren på kjøttet. Er egentlig ikke så dyrt det når det i teorien skal mette 8 voksne personer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.