|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Har dere pinnekjøttet i ovnen før servering?Jeg oppdaget her om dagen hvorfor jeg ikke liker svigermors pinnekjøtt så godt som det mamma lager. Svigermor tar det rett fra gryta, mens mamma har det i ovnen en stund før det serveres.
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Jeg tar det rett fra gryta. Tror aldri jeg har smakt noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?I ovnen.
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Hvor lenge skal det være i oven før servering da, og på hvor mange grader?
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?
Det er absolutt best om man har det i ovnen litt først.
![]() |
#9 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?
Jeg har det i ca 5 min på 225 grader. Hvis gjestene er treige har det vært litt lenger i ovnen og det går bra det og.
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Det blir ikke aktuelt.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Vi har hatt tradisjon for å ha begge varianter på julaften. Min bestefar og jeg spiste de som hadde vært i ovnen, de andre hadde rett fra gryta fordi min onkel var vant til det. Den tradisjonen varte ikke veldig lenge, nå spiser alle unntatt min onkel de som har vært i ovnen. De blir ikke tørre, bare gode. Jeg har hatt i ovn opptil 20 min, og den langstekte varianten fikk jeg faktisk mye skryt for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Jeg tror grunnen til at jeg liker ovn-kjøtt best er at jeg syns fettet smaker bedre når det har vært i ovnen. Jeg fikser ikke fårefett, og får dermed ødelagt hele middagen om jeg er så uheldig å tygge på noe sånt, men av en eller annen grunn skjer det aldri når kjøttet har vært i ovnen -mot hver gang når det kommer rett fra gryta.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Har dere pinnekjøttet i ovenen før servering?Jeg steker det kun i ovnen. Klarer ikke kokt lam/sau. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|