Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tom Lehrer!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 00:26   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tom Lehrer!

Jeg skulle bare se etter om Tom Lehrer's "A Christmas Carol" var å finne på YouTube - det er den selvsagt - og så kom jeg over masse fine gamle snutter som jeg aldri har sett. Jeg er vokst opp med Tom Lehrer på LP (hvilket sikkert forklarer en hel del ), men har aldri sett mannen live før, så dette var en skikkelig "treat".

Se nå bare!

"Who's Next?"

(Kilde: youtube.com)

"I Got It From Agnes":

og selvsagt den tidløse klassikeren "Poisoning Pigeons in the Park", her sunget av en mer aldrende Lehrer ("as I went from adolescence to senility, hoping to bypass maturity ..."):

Sist redigert av Skilpadda : 13-12-08 kl 00:53.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 00:29   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tom Lehrer!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 00:51   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-12-08, 01:02   #4
Frantzen
Passiv

Standard

For en herlig fyr!
Hvordan er det mulig at jeg ikke har hørt om ham før?!?

:forelsket:

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:06   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I så fall, Frk Rattata: http://www.amazon.com/Evening-Wasted...9126668&sr=1-3

http://www.amazon.com/Revisited-Tom-...9126668&sr=1-5

(Han har gitt ut plater som ikke er live-plater også, men da går du glipp av alle de hinsides morsomme tingene han sier før hver sang, så jeg anbefaler å begynne med disse.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:20   #6
Frantzen
Passiv

Standard

Tusen takk, Teofelia. Skal bestilles umiddelbart! :julegave til meg selv:

Har vært inne på YouTube og sett på flere, og Eldstemann og jeg diskuterer hva "Smut" egentlig betyr? Smusslitteratur?
: presisering ønskes:

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 02:32   #7
Frantzen
Passiv

Standard

What's not to love?

(Kilde:
(Kilde:

)
)

(Kilde:
(Kilde:

)
)

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 07:39   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

så fantastisk. Takk Skilpadda.

Jeg vokste også opp med Tom Lehrerplater og det er en del gymnasfester som ble fulgt av dem også. :nostalgisk:

Må gå på Amazon og kjøpe noen julepresanger til meg selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:07   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tusen takk, Skilpadda. Jeg er også oppvokst med Tom Lehrer.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:27   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også et forhold til ham, men det er lenge siden jeg har hørt på ham - takk for påminnelsen!

Gammel 13-12-08, 09:17   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, Frøken Rattata - tenk, en nyfrelst. Jeg er helt enig i Teos anbefaling; liveplatene er morsomst. Ellers får man jo ikke med seg f.eks. historien om den originale Hen3ry ("the 3 was silent, you see!"), som en gang sa, before they took him away to the Massachussetts state home for the bewilderd, "Life is like a sewer: what you get out of it depends on what you put into it.". På en av platene finner man for øvrig følgende disclaimer: "If anyone disagrees with anything I say, I am quite prepared not only to retract it, but also to deny under oath that I ever said it."

Gammel 13-12-08, 10:34   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Herlig! Jeg lette og lette på Youtube for noen måneder siden for å finne "The Irish Ballad", men det klarte jeg ikke. Dvs jeg fant en video der en eller annen fyr mimer, men det blir ikke helt det samme. Noen som finner den?

Gammel 13-12-08, 14:27   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han kjente jeg ikke til. Har hørt noen av sangene før, men visste ikke hvem som hadde dem. Faktastisk! :frelst:

Gammel 14-12-08, 01:38   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 14:34   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg to cd-er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.