Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Navnelapper - hva skriver dere på dem?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 09:33   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Navnelapper - hva skriver dere på dem?

Jeg har til nå hatt hele navnet til barnet og mitt mobilnummer. Jeg er egentlig ikke så begeistret for å ha navnet i klærne til barna, men grunnen har vært at jeg vet ikke om de ansatte i barnehagen klarer å få med seg hvilket barn som eier klærne hvis det kun står etternavn. Kan de etternavnene til barna?

Jeg kunne godt tenke meg å bytte ut navnelappene med lapper som kun har etternavnet deres. Det hadde forenklet hele greiene også siden jeg da kunne bare kjøpt masse like navnelapper som alle kunne brukt. Men siden jeg etterhvert må ha tvillingene i barnehagen og de er like store og eneggede, blir det nok vanskelig å skille deres tøy hvis det kun står etternavnet da. Da blir det evt. første bokstav i fornavnet + ettnavnet og mob.nummer.

Hvordan har dere løst dette?

Gammel 18-12-08, 09:37   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?

Etternavn og mobilnummer.
Men så har jeg fått nytt mobilnummer.

Gammel 18-12-08, 09:38   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fornavn, etternavn, telefon. Når jeg bare skriver rett på merkelapper i klærne skriver jeg bare fornavn. Jeg synes det er helt greit å ha podens navn i klærne.

Gammel 18-12-08, 09:39   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Brukar stort sett merkepenn. Skriver fornavn på vaskelapp eller på navnelapp som etterkvart er å finne på ein del plagg. På dyrare ting som dressar, ytterjakker og sko, skriver eg fullt navn og nummer.

Gammel 18-12-08, 09:42   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Her i bygda finnes det bare en gutt med podens navn og det er poden selv, så det holder lenge med navnet.

Gammel 18-12-08, 09:43   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver fornavn og etternavn eller initialer, gjerne rett på merkelappene inni tøyet, jeg gidder ikke drive med lapper.
Hvorfor skulle man ikke ha hele navnet?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:47   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

På bestilte navnelapper bestiller jeg med fornavn og tlf.nr.
Skriver jeg selv kommer det litt an på hva slags plagg det er. Er det en dyr utedress o.l skriver jeg både navn og nummer (sånn i alle sikkerhets tilfelle hvis det skulle bli med feil unge hjem eller noe så er det greit med et telefonnummer i det.
I gensere, bukser o.l som det ikke er så farlig med skriver jeg kun fornavn. Har aldri hørt noen ha samme fornavn som poden, så det holder lenge med navnet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:48   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kun etternavn og telefonnummer. Om de ikke vet etternavnet i barnehagen, lærer de det seg for nok .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:53   #9
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På merkelappene har vi etternavn og tlf.nr. Kunne gjerne hatt fornavn, men ettersom lillesøster arver mye etter storesøster, er det mest praktisk med bare etternavnet. (Synes ikke det å merke klær er spesielt morsomt...)

Skriver jeg meg penn, blir det som regel fornavnet (fordi det er mye kortere enn etternavnet).

Gammel 18-12-08, 09:57   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Som regel kun etternavn siden vi ikke akkurat heter Hansen og fordi guttene bruker endel av klærne om hverandre, samt at lillebror arver etter storebror.

Gammel 18-12-08, 10:09   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Etternavn, telefonnr og adresse har de stått på våre.

Etternavnet er det kun me som har og ungane arver etter kvarandre. Mest praktisk slik då.

Gammel 18-12-08, 10:18   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fornavn, etternavn og mobilnummer på dem.

Gammel 18-12-08, 10:32   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Gutekvalpen sine sko var forøvrig sporlaust borte da mannen henta han i barnehagen i går. Han måtte pent komme heim utan sko. I dag var dei tilbake på plass. Vil tru ein eller annan har tatt feil til tross for at dei er godt merka. Fort gjort

Gammel 18-12-08, 12:39   #14
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og nettopp derfor synes jeg at det er greit at det står fornavn. Når feil klær står i hylla til frøken, vil jeg vite hvor jeg skal legge dem, og som regel har jeg ikke oversikten over barnas etternavn på meg.

Jeg skjønner ellers hvorfor folk er forsiktige, og har ikke fornavn på utsiden av noe. Jeg leste et sted at det er lettere å kidnappe barn hvis de finner ut av barnets fornavn, og kan bruke dette.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:40   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Fornavn og mobilnummer på noen av lappene, etternavn og mobilnummer på andre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:41   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun fornavn. På jakker og slikt der det er egne navnefelt, skriver jeg også telefonnummer om det er plass.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:59   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fornavn og mobilnummer på ferdigtrykte lapper. Jeg er ikke så paranoid at jeg tror ungen vil bli kidnappet av den grunn.

Gammel 18-12-08, 13:11   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke kuttet ut fornavn fordi jeg er rett for kidnapping. Heller fordi ungene arver etter hverandre og jeg synes ikke det er morsomt å stryke på navnelapper.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:12   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har ikke kuttet ut fornavn fordi jeg er rett for kidnapping. Heller fordi ungene arver etter hverandre og jeg synes ikke det er morsomt å stryke på navnelapper.

Ja, det var en bedre begrunnelse! :lat:

Gammel 18-12-08, 13:14   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Man bruker da ikke strykelapper!!

Viser det seg. For nå har jeg brukt opp alle klistermerkene, mens strykelapparkene er uberørt av menneskehender.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.