|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Navnelapper - hva skriver dere på dem?Jeg har til nå hatt hele navnet til barnet og mitt mobilnummer. Jeg er egentlig ikke så begeistret for å ha navnet i klærne til barna, men grunnen har vært at jeg vet ikke om de ansatte i barnehagen klarer å få med seg hvilket barn som eier klærne hvis det kun står etternavn. Kan de etternavnene til barna?
![]() |
#3 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Fornavn, etternavn, telefon. Når jeg bare skriver rett på merkelapper i klærne skriver jeg bare fornavn. Jeg synes det er helt greit å ha podens navn i klærne.
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Brukar stort sett merkepenn. Skriver fornavn på vaskelapp eller på navnelapp som etterkvart er å finne på ein del plagg. På dyrare ting som dressar, ytterjakker og sko, skriver eg fullt navn og nummer.
![]() |
#5 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Her i bygda finnes det bare en gutt med podens navn og det er poden selv, så det holder lenge med navnet.
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Jeg skriver fornavn og etternavn eller initialer, gjerne rett på merkelappene inni tøyet, jeg gidder ikke drive med lapper.
![]() |
#7 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?På bestilte navnelapper bestiller jeg med fornavn og tlf.nr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?På merkelappene har vi etternavn og tlf.nr. Kunne gjerne hatt fornavn, men ettersom lillesøster arver mye etter storesøster, er det mest praktisk med bare etternavnet. (Synes ikke det å merke klær er spesielt morsomt...)
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Som regel kun etternavn siden vi ikke akkurat heter Hansen og fordi guttene bruker endel av klærne om hverandre, samt at lillebror arver etter storebror.
![]() |
#11 |
Unik
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Etternavn, telefonnr og adresse har de stått på våre.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Jeg har fornavn, etternavn og mobilnummer på dem.
![]() |
#13 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Gutekvalpen sine sko var forøvrig sporlaust borte da mannen henta han i barnehagen i går. Han måtte pent komme heim utan sko. I dag var dei tilbake på plass. Vil tru ein eller annan har tatt feil til tross for at dei er godt merka. Fort gjort
![]() |
#14 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Og nettopp derfor synes jeg at det er greit at det står fornavn. Når feil klær står i hylla til frøken, vil jeg vite hvor jeg skal legge dem, og som regel har jeg ikke oversikten over barnas etternavn på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Fornavn og mobilnummer på noen av lappene, etternavn og mobilnummer på andre.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Kun fornavn. På jakker og slikt der det er egne navnefelt, skriver jeg også telefonnummer om det er plass.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Vi har fornavn og mobilnummer på ferdigtrykte lapper. Jeg er ikke så paranoid at jeg tror ungen vil bli kidnappet av den grunn.
![]() |
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Jeg har ikke kuttet ut fornavn fordi jeg er rett for kidnapping. Heller fordi ungene arver etter hverandre og jeg synes ikke det er morsomt å stryke på navnelapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?
Ja, det var en bedre begrunnelse! :lat:
![]() |
![]() |
#20 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Navnelapper - hva skriver dere på dem?Man bruker da ikke strykelapper!!
![]() |
|
|