Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Enkel julepynt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 19:38   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkel julepynt?

Mine besteforeldre hadde julenisser laget av piperensere. Er det noen som har noen ide om hvordan de lages? Jeg har begynt å lage noen , men er usikker på om det er en lettere måte å gjøre det på.

Ellers noen som har ideer til julepynt som er kjapt og lett å lage av filt? Har endel filt og endel hvit og rød piperensere (Les: MASSE rød og hvite piperensere!!!)

Gammel 19-12-08, 19:42   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel julepynt?

Jeg tror jeg har noen gamle slike "Piperensernisser". De er laget av veldig loddne piperensere og er pålimt "glansbildefjes". Akkurat nå har jeg ikke full kontroll men innen jul kan jeg nok ta et bilde

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:40   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Disse er søte.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:42   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sånne idiotiske flettekurver.

Gammel 19-12-08, 21:43   #5
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nåh.. den var søøøt.. den må jeg prøve på med en gang. Har ikke sånne knotter til hender og ben, men jeg har 100vis av tresko! Kan jo lage små hansker av filt også. *masse ideer*

Gammel 19-12-08, 21:47   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Av rød filt kan du sy enkle hjerter og fylle med vatt:

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:47   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Filt-nisser: lag "kremmerhus" av rød filt (sy sammen i siden), og klipp til en runding til ansikt oppunder spissen. Fyll med ulldotter. Og voila, enkelt og greit.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:34   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Ellers noen som har ideer til julepynt som er kjapt og lett å lage av filt? Har endel filt og endel hvit og rød piperensere (Les: MASSE rød og hvite piperensere!!!)

Det er manges som lager nisser med nettopp filt og piperensere, også en kule til hode.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 20:41   #9
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Jeg har laget en liten haug med nisser nå, og bildet kommer når pepperkakehuset er ferdig pyntet! Noen så litt rare ut, men det er jo en del av sjarmen med hjemmelaget. Laget noen engler også, jeg.

Gammel 21-12-08, 21:13   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje litt sent, men et tips til en annen gang til piperensernisser:

Lag en kropp med ben, armer og mage av piperensere, og sett en kule på "halsen" til hode. Bruk ullgarn til å snurre rundt ben, armer og kropp for å lage nissene tykkere. Når du er fornøyd med figuren festes tråden. Nissen kan nå kles med klær. Jeg har brukt filt som jeg har sydd på dukkene, og lagd nissemor med kjole og forkle, og nissefar med bukser og genser. Det kan limes skjegg på nissefar, og hår (garn), som limes oppå hodet før en lue limes fast oppå der igjen.

Det kjekke med disse er at de er enkle å sette fast rundt forbi, pga piperenser-hendene som kan bøyes rundt ting.

Gammel 22-12-08, 11:41   #11
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Må prøve på det også. Må jo ha noe å gjøre i mellomjula også!

Gammel 25-12-08, 23:26   #12
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Bildet er veldig lyst, men julenissene fikk et hus å krabbe på, og ble dermed lykkelige:

Og i dag kom det to isbjørner (to bamser som Snuppa fikk i gave) og angrep dem. Vi vet ikke helt utfallet der enda, men jeg mistenker at det blir for voldsomt for sarte fp-øyne, så derfor legger jeg nok ikke ut bildet av masakren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.