|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktips til treåringer?"Når to"-bøkene til Tor Åge Bringsværd og Tina Soli er kjempefine, og det har kommet ut en hel haug av dem. Poden liker dem fremdeles veldig godt, og andre barn jeg kjenner har også pleid å like dem.
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Boktips til treåringer?
Å, ja! De husker jeg at vi har lånt på biblioteket for lenge siden. Takk for tips!
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til treåringer?På avdelingen hvor jeg jobber er bøkene om Mamma Mø, (visstnok enkelt å uttale også) og Lille Ugle veldig populære. Vi fikk nettopp en bok der Lille Ugle blir beskylt for å være selveste julenissen. Den har sikkert blitt lest tredve ganger siste uken. Og dumme Mamma Mø som prøvde å klatre over gjerdet da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
Takk for tips! Lille Ugle har jeg faktisk aldri hørt om.
![]() |
#6 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til treåringer?Bøkene om Benny, av Barbro Lindgren har vært/er pop her i huset. (Jamen, Benny og Neimen, Benny - fins flere, men det er de vi har lest) http://www.nynorskbok.no/2007/12/10/...n-jamen-benny/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Boktips til treåringer?Storebror på snart 6 elsker boka om Lille Ugle som blir beskylt for å være julenissen. Jeg vil tro at den faller i smak hos en treåring også, herlig historie.
![]() |
#10 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til treåringer?Johannes Jensen og kjærligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til treåringer?Bøkene om Prikk og Flekk av Lotta Geffenblad er fine . Bøker med humor . Ellers er Når to.... veldig populære her i huset og det er kommet ut en ny nå i år . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle ungene her har vært veldig glad i Karstein og Petra, hun eldste kunne boka si utenat da hun var vel 2 år, var noen som trodde hun kunne lese da hun satt med boka og "leste" ordrett hva som sto, bladde om da hun skulle også. Men det var ikke få ganger vi hadde lest den for henne da, mannen prøvde noen ganger å hoppe over en side her og der hvis han hadde det litt travelt, men det nyttet ikke, det oppdaget hun.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Boktips til treåringer?Min nesten treåring liker Barbapappa veldig godt. Ellers er han mest opptatt av bøker om Brannmann Sam og Thomas toget. Men dette er jo ikke spesielt ukjente bøker da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Boktips til treåringer?Den lille muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet på hodet hans.
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Boktips til treåringer?Ikke så mange ukjente tips her heller, men mine 3-åringer er aller mest glad i disse bøkene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Boktips til treåringer?:abonnerer:
![]() |
#20 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008