|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?På jakker er det alltid (synes jeg) valgets kval om jeg skal strikke frem og tilbake (går seint) eller strikke rundt og klippe opp etterpå. Jeg synes det er vanskelig å få det pent når jeg skal strikke kanter foran, og det blir litt tykkere og stivere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Pleier å strikke rundt. Har faktisk aldri klippet opp, men jeg vet at om du strikker mye mønster med forskjellige farger, fair isle eller Setesdals o.l. er det enklere å klippe opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Hvis det er flerfarget mønster, strikker jeg alltid rundt og klipper. Det er det minste av to onder, jeg fikser ikke vrang mønsterstrikk.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
BÅND over sårkanten ja... der sa du noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?(Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Hm snedig.... får du noe tempo på det der? Det ser litt tungvint ut måten hun løfter tråden over pinnene på, men det blir kanskje mer effektivt med øvelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Jeg løfter ikke tråden over pinnene, men bruker litt samme teknikken som når jeg strikker vanlig rettmasker. Hvis du ser i starten på videoen, ser du at hun løfter tråden over pinnene ved vanlig rettmasker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der sier du noe. Det har jeg også lært meg, da jeg strikket Lizard Ridge, men jeg hadde ikke tenkt på at det ville lette mønsterstrikk. Det må prøves.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Tusen takk for tips - jeg skal sette meg ned og se om jeg får dreisen på sånn baklengsstrikking etterpå, for hvis man får det til, vil det jo lette mønsterstrikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
snur
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Jeg har prøvd dette før, men fikk det ikke helt til for masken ble vridd når jeg skulle strikke rett igjen. Nå ser jeg at jeg må stikke pinnen inn på baksiden, da blir det nok bedre. Prøve dette
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Strikke frem og tilbake eller rundt og klippe?Så hun strikker først høyrehendt og så venstrehendt? Det er jo ikke noe spesielt vanskelig?
![]() |
|
|