|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Amming og alderAngående PK, så er vel "fasiten" på amming av store barn at det ikke er noen aldergrense, eller? (Kilde: youtube.com) så ble jeg overrasket over hvor sterkt jeg reagerte negativt. Det virker bare ikke riktig. Jeg prøver å analysere hvorfor jeg føler dette. Det går noe på "voksenheten" til disse barna. Og noe med at dette kommer de jo til å huske. Magen min sier at jeg helst vil at barna ikke skal huske å ha brukt bleier, å ha blitt ammet, å ha vært "babyer" på en måte. Men jeg aner ikke hvorfor. Hvordan reagerer dere? Og hvorfor?
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Amming og alderJeg synes det er litt i drøyeste laget å amme en femåring, men for all del, hver sin lyst. Men når barnet blir såpass stort så synes jeg ikke det trenger å ammes offentlig. Og man har jo også brystpumper og flasker/kopper/glass.
![]() |
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming og alderEg trur hovudårsaka til at eg reagerer er at ein allereie i 5-6 års alderen er i stand til å begynne å tenke seksuelle tankar, onanere m.m. Og når ein begynner med sånt så synest eg det vert uheldig å knytte seksuelle delar av kroppen til foreldra sine. Eg fryktar rett og slett at det kan ha uheldige seinverknader på seksuallivet i form av skuldkjensle over å ha hatt "seksuelle" tankar og gjort "seksuelle" handlingar med foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Amming og alderJa, alfa, der tror jeg jommen du treffer noe.
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Amming og alderJeg har sett dette tidligere i en dokumentar på Tvn. Jeg så ikke hele nå. Jeg reagerte og syns det er rart. Ungen er 8 år. Jeg lurer på hvordan venner av så store unger reagerer?
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Amming og alderNå er jo ikke jeg spesielt PK, men åtteåringer er for store til å ammes, syns jeg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Amming og alderJeg tenker nok veldig likt som deg.
![]() |
#8 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Amming og alderJeg synes det er ekkelt, Tenker litt på det som Alfa sier her.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Amming og alderJeg reagerer nok mest på at et så stort barn blir vist frem diende på TV, det må da være skikkelig flaut overfor skolekamerater og lignende?
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Amming og alderJeg regner med at hovedgrunnen til at jeg reagerer negativt er at det er "unormalt", i betydningen "ikke vanlig". Sist redigert av Teofelia : 22-12-08 kl 14:45. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Amming og alder
Det er det eneste jeg reagerer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Amming og alder
Eg vil berre understreke at det gjer ikkje eg heller. Det er meir barnet sine moglege koblingar som gjer at eg tenker seksualitet oppi det heile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Amming og alderJeg ser ingen grunn til å kimse av min instinktive reaksjon om at barn over en viss alder er for store til å ammes. Dette med hvor lenge barna mine skal ammes har vært en sak mellom hvert enkelt av mine barn og meg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Amming og alderFor å si det sånn, jeg er glad for at gutta mistet interessen for pupp rundt 1 års alderen. Minsten kunne jeg nok ha ammet en stund til, men puppene så ut som kjøttkaker så jeg orket ikke mer. Med andre ord er dette definitivt ikke noe for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Amming og alderDette reagerte jeg også på.
![]() |
![]() |
#17 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Amming og alderHmm, det var rart å se det, jeg har alltid tenkt at det måtte se groteskt ut, men det så normalt ut på en måte. Så ut som ungen nøt det.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Amming og alderDet der ble for drøyt for meg. Jeg synes ikke noe om at så store barn skal sutte på mammaens pupp. Det er jo like før jentungen får pupper selv.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Amming og alderDet virket jo som en relativt alternativ familie, med jord og sol-bordbønnen og alt. Og når barna sammenlignet smaken og sa at det var "det søteste i verden - søtere enn melon!!" så tenkte jeg at dette kanskje er det nærmeste de kommer søtsaker og godteri.
![]() |
#20 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Amming og alderNei, den der er for drøy - selv for liberale meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|