|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Hvordan oppbevarer man bananer?Jeg har tydeligvis ikke teken, for de blir brune etter to dager på benken. Nå skulle jeg være lur og la dem for seg selv, langt unna annen frukt, men de ble brune for det?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?I kjøleskapet holder de seg litt lenger. Ellers synes jeg også det er vanskelig å holde dem gule. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Bananer som holder på å bli brune kan skrelles, puttes i fryseren og brukes i smoothie.
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Iallfall ikke i kjøleskapet, de skal ikke ligge så kaldt! Jobbet på butikk en gang, og da var bananene en av fruktene som ikke lå på kjøla på natta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?De skal ikke i kjøleskapet, nei. Altfor kaldt. De bør ikke ligge nær frukt som modner dem, for eksempel appelsiner eller epler, og ikke for varmt.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Jeg foretrekker kald frukt, det er så mye mer leskende. Men bananene går IKKE i kjøleskapet, da blir de fæle. Jeg kjøper alltid bananer med antydning til grønt, og de holder vel en ukes tid før de er brune. Er det mer igjen da lager jeg banankake eller smoothies, evt. fryser bananene ned i biter til smoothies og lignende.
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Bananer gjør seg best på banantrær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Her har bananene egen hylle i fruktkurven i taket.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Har ihvertfall lært at de ikke skal i kjøleskapet. De ble helt brune og nasty. Nei får bare kjøpe grønne bananer så de holder litt
![]() |
#14 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?De modner og blir brune fortere hvis de ligger sammen med tomater og andre mer modne bananer.
![]() |
#15 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?De bør heller ikke ligge sammen med epler som utskiller de samme greiene som tomater. *har googlet*
![]() |
#16 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Vi har dem i en skål på bordet/benken. For seg selv. Begynner de å bli brune så skjæres de opp og slenges i fryseren, perfekt til smoothies.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Takk for denne tråden. Jeg har trodd at det bare var jeg som var håpløs siden bananene blir brune så fort. Heldigvis egner brune bananer seg godt i bananbrød.
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Når jeg kjøper bananer så handler jeg mengde etter hvordan bananene ser ut når jeg kjøper dem. Er det forskjellig gul-/grønnhetsgrad på dem så plukker jeg litt forskjellig, og da kan jeg kjøpe ganske mye sånn at vi har i mange dager. Ligger i fruktkurv på benken, og prøver og unngå at de ligger sammen med epler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Man lar vær å kjøpe bananer for det er det styggeste som finnes
![]() |
#20 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan oppbevarer man bananer?Vi har de bare på benken. Men spiser de fort opp og kjøper ikke mer enn 4-5 om gangen. I det siste har de ofte blitt brun prikkete. Da er de jo bare veldig søte. Gnomen er ihvertfall veldig glad i de når de er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|