Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tallinn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 14:51   #1
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
McCat har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tallinn?

Vi skal på tur, 2 par, i mars 2009. Det er snakk om en helg til Tallin. Kan dette anbefales og i såfall, hva?
Jeg er litt skeptisk uten at jeg kan forklare hvorfor, så jeg trenger å overbevises

McCat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:18   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tallin?

Når var det jeg var der da... slutten av februar ja. Det var 12 minusgrader og kulden brant meg i ansiktet.

Kaldt og grusomt. Billig mat og shopping av husflidting + Spa og koselig gamleby.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 21:21   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tallinn?

Jeg synes ikke så mye om Tallinn, veldig liten by ... Riga og Vilnius har mye mer å tilby synes jeg, omtrent samme priser med Norwegian.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 21:26   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde faktisk bryllupsreise i Tallin (reiste i spetember det året) og vi hadde det helt fantastisk. Gamlebyen er veldig romantisk og vi benyttet mesteparten av tiden der. Bodde på et veldig koselig Scandic hotell i gamlebyen. Anbefaler på det sterkeste et besøk på en restaurant som het "Olde Hansa", men da må dere bestille bord i forkant for å få sitte oppe i 2. etg. Betjeningen er utkledd i middelalderklær og det var en enormt variert meny servert på trefjøler og vin/øl i gamle keramikkglass. En veldig spesiell og koselig opplevelse.

Spa er et annet tips

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:03   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var der i oktober, og besøkt også "Olde Hansa". Virkelig en opplevelse. De serverte blandt annet bjørnekjøtt og fantastisk deilig "krydderøl".

Gammel 23-12-08, 10:39   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg var der i oktober, og besøkt også "Olde Hansa". Virkelig en opplevelse. De serverte blandt annet bjørnekjøtt og fantastisk deilig "krydderøl".

Husker også at de hadde et fantastisk honningøl

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 22:11   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Husker også at de hadde et fantastisk honningøl

Det var deilig, samme med urteølet. Olde Hansa anbefales, det samme med Peppersack også den i gamlebyen.

Tallinn er rimelig kaldt om vinteren men byen er vakker. Det er veldig gode spa muligheter også. Byen har en nokså spennende historie i grunnen og det er et fantastisk museum for moderne kunst der.

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 02:20   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta med fotoapparat, nyt spa, manikyr og pedikyr, kaneløl og deilig mat på Olde Hansa, shopping på kjøpesentre eller fra små boder med heimelaga varer, og ikke minst vandring i gamlebyens trange gater. Kan trygt anbefales.

Husk gode sko!

Gammel 26-12-08, 08:11   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også vurdert Tallin, spennende å lese om forskjellige opplevelser.
(vi var på bryllupsreise på Island, så kulde skremmer ikke oss. )

Gammel 04-01-09, 22:35   #10
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg var på jentetur til Tallinn i desember og det var utrolig bra! Neste år nei forresten det blir i år skal vi dit igjen med gubbene våre! Bra shopping, billig og bra mat, masse flott å se på, vennlige mennesker. Virkelig noe å anbefale.

Gammel 02-03-09, 09:51   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vi skal i slutten av april med jobben til sambo. De spanderer jo all middag osv, men vi må ordne lunch lørdag selv. Olde Hansa, er det en ren middagsplass, elle rkunne vi bestilt plass til lunch der?

Gammel 03-03-09, 09:49   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

vi skal i slutten av april med jobben til sambo. De spanderer jo all middag osv, men vi må ordne lunch lørdag selv. Olde Hansa, er det en ren middagsplass, elle rkunne vi bestilt plass til lunch der?

Kan fint bestille til lunch der. Vær obs på at turistfaktoren er skyhøy.

Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 09:55   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Var i Tallinn i slutten av november. Synes det var en fin by, vandret mye i gamlebyen, shoppet, var på spa - og likte byen bedre enn Riga, igrunnen. (Siden noen andre her sammenlignet.)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:02   #14
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Var der med jobben i april i fjor og vi spiste oss gode og mette. Bjørn, and og villsvin med tidsriktig tilbehør (fantes ikke poteter i Europa i middelalderen, må vite).

Som allerede sagt: Kjølig klima (mulig det blir varmt om sommeren, men ikke i mars), sjarmerende liten gamleby, greit med museer og restauranter og shoppingmuligheter.

Gammel 04-03-09, 11:18   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Var i tALLIN I OKTOBER OG LIKTE DET KJEMPEGODT. vENNER AV MEG LIKTE BYEN BEDRE ENN rIGA. (ups...)

Spa bør betilles på forhånd. Kaneløl på Olde Hansa er vel verdt en smak. Synes maten var god og konseptet artig.

jeg drar gjerne tilbake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.