Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-08, 01:12   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva fikk du til jul?

Jeg fikk:

2 gensere, superundertøy og 2 belter av samboer og barna
Skivanter og penger av mor og far
Selbuvotter og håndkrem av svogerfam.
*Gryte av søsteren min
*Bestikk av svigerfar
*Gavekort på IKEA fra samboers tante og svogerfam.
**Lekepiano med dyrelyder

De siste gavene med stjerne var fellesgave med samboer. Gaven med to stjerner var fellesgave med samboer og storesøster

Jeg er meget fornøyd

Storesøster fikk makabert mye leker. Nesten så jeg er litt uvel, vi kan starte barnehage. Hun fikk en utedress fra svigerfar og truser fra oss, ellers var det bare masse masse leker.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 01:21   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva fikk du til jul?

Jeg fikk penger, rødvin, hjemmebakte rømmebrød, duker, stearinlys, servietter, nisser, engler, sjokolade, håndklær, såpe- stort sett det vanlige.
De fineste gavene var fra jentene: Støpte lys, håndmalt krus og en kalender for 2009 med bilder av yngstesnuppa.
Jentene fikk massevis av klær, spill, dvd-filmer, cd- spillere, skiutstyr, spark, dukkevogner, sminkedukker, frisørutstyr m.m. Og billetter til Disney on Ice i januar. De var storfornøyde begge to!

Gammel 25-12-08, 01:44   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en fin blå dunjakke av mammaen og pappaen min, og jammen kom det godt med. Vi har nemlig gått hjem for selskap, etter å ha forkastet stein/saks/papir for å bestemme hvem som skulle være sjåffis, og heller gått for å kose oss alle sammen.

Jeg har fått masse fint, og har ikke oversikt.

Gammel 25-12-08, 01:45   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg fekk ein Paris tur hjå mannen. Trenger eg sei noko meir då ( dette veier opp for dei rosa elefantane )

Gammel 25-12-08, 01:53   #5
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg fikk
*ei veske
*en genser
*ett smykkeskrin
* penger til vaskemaskin

Barna fikk masse tøy og leker.

Alle er fornøyde, og det er jo det viktigste

Gammel 25-12-08, 02:25   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk masse fint!

* Kjempefint skjerf av Salt
* Sekk fra samsonite (til pc)
* Drill fra Black and Decker (mamma mente jeg trengte det ... mulig jeg har mast litt mye).
* Sengesett til dobbeldyne og laken til.
* Salt og pepperkvern i en og sammebøsse. (Limefarget)
* Brødkniv (limefarget).
* Tenne-på-ting (limefarget... ønsket meg limefargede ting til kjøkkenet).
* Plastikkgrytekluter... fancye.
* Bodylotion fra Biotherm.
* Dior øyenskygge.
* Kjole.
* Bordbrikker.

Det jeg kommer på nå i allefall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 02:40   #7
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Fikk alt for masse fint

* Bergansjakke
* Ulltrøye og ullsokker
* Porsgrund Partitur kaffe og middags service til 12 personer, og skåler i samme serie.
* Sengeteppe, strekklaken og dynetrekk
* Syltetøyskjei i sølv
* Gavekort på 500 i scrappingbutikk
* Sjokoladefontene sak
* Badesalter og oljer
* Konfekt
Og nydelige ting ungene hadde laget i barnehagen, maleri på lerret og diverse figurer til juletreet

Å når jeg kom her på jobb ventet flere gaver. Rørende uventete gaver.
Fra sjefen fikk jeg te og kaffi pose, pose med nøtter og stearinlys, og hun så løyste meg av hadde sydd til meg Jeg fikk hjemmelaget bordbrikker, løper og grytekluter med et fint og friskt mønster.
Å så fikk jeg et par esker konfekt fra pårørende til brukerer, det var helt uventet og skikkelig rørende

Så nå har jeg fått totalt tre esker konfekt, blir mye konfekt på mannen det

Gammel 25-12-08, 03:03   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk Speilreflekskamera (Canon EOS 450 D), 7000 kroner alene, og 5000 kroner i fellesgave med mannen, 2 marsipangriser, parfyme, håndkrem og litt forskjellig julepynt som ungene har laget, maleri på lerret laget av 5 åringen, en spekefjøl og en duk.

Gammel 25-12-08, 08:27   #9
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Åh, jeg fikk så mye fint!

Kenwoodmaskin av foreldrene mine.
Speilreflekskamera, som jeg har ønsket meg sååå lenge.
Kjælighetstur tilbake til Paris i april. (Mannen og jeg var der i mai, men fikk ikke utnyttet helgen til det fulle, da jeg fikk en runde omgangssyke. Satt på potta og så på Grand Prix samtidig )
Genser
Kjevle
Sparebøsse til "Drømmehuset"
Husker ikke mere, fikk noe annet småtteri også, men det forsvant i mengden av ting jentene fikk. Og vi har fortsatt pakker igjen, som vi skal ta etterpå.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 08:36   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk
- smykke og armbånd fra merket Snö Det var kjempefint!
- så fikk jeg (vi) litt penger
- lue
- og av mannen fikk jeg spinningsykkel! Det har jeg prata om leenge, men pga prisen på de hadde jeg ikke skrevet det på lista.
- aviskorg (veldig fin)
- 12 latteglass (nå kan Nespressomaskina bare komme!)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 08:42   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk:

- en hvit Acer Eee
- Janus ullbukse
- en pakke med forskjellige småting fra en fransk landstilbutikk
- gavekort på massasje
- pyjamasbukse
- Electrolux Ergorapido støvsuger (den fikk gubben og jeg sammen, da)
- ekstern harddisk
- engler til juletreet
- penger

Gammel 25-12-08, 09:04   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk 4 marimekko-tallerkener og 1 bok.

Felles med mannen fikk jeg kart over lokale turområder og kompass.

Fra ungene fikk jeg en bordskåner, en telys-lykt, 1 maleri og 5 bokmerker.

Passe mengde, syns jeg...

Sist redigert av Elise : 25-12-08 kl 09:19.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 09:46   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk:
- lekre øredobber av mannen med diamant og rubiner
- skihjelm
- hjemmestrikket deilig skjerf
- strømpis
- lyslykt til å ha på terrassen + kubbelys til å ha i
- clutchveske
- bodylotion
- parfyme Daisy fra Marc Jacobs

Felles med mannen:
- skiboks
- penger
- bolle til serviset vårt
- serveringsfat til serviset vårt
- tallerkner til serviset vårt
- PS2 med tre singstarspill (den kjøpte vi selv da, hehe)

Knerten fikk passe med leker synes jeg. Og masse fint ulltøy (da blir mamma fornøyd).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 09:50   #14
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk Acne bukse, Rørostweedpledd, smykker, genser, deodorant, dusjsåpe og bodylotion.

Felles med mannen: 10000 kr, vaffeljern, bestikk, fat, salatbolle, vannkaraffel.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 09:54   #15
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk sjokolade, nydelig smykke og øredobber, rødvin, julekortholdere til bordkort og en kortstokk med bilder av to søte babyer med gensere som jeg har strikket til dem. Det var den gaven som fikk tårene fram i går. Skikkelig overraskelse var det. Veslejenta mi på 8 år hadde laget telysglass på skolen som hun hadde pakket inn. Hun gledet seg voldsomt til å gi meg det. Og jeg ble selvfølgelig kjempeglad for en sånn gave. De selvlagede er de beste...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 10:00   #16
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Jeg fikk Bergans fleecejakke, vannkarafell og glass til fra Hadeland, dyne, puter(hele 4 stk! ), 10 000 kr, 500 kr, hardangerbestikk, brødpose fra Erik Bagger.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 10:11   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk et kjede fra glitter - faktisk fikk jeg to. Og det er de vakreste smykkene jeg har fått i mitt liv!
Bakgrunnen er nemlig denne: Eldstesønnen og jeg var på Glitter for å finne julegave til kjæresten hans. Vi så på masse kjeder og greier før han valgte ut det han likte best til henne med noe øregreier til.

Men - denne deilige ungen hadde altså bitt seg merke i hvilket jeg syntes var finest og beordret drømmeprinsen og lillebror ut i butikken for å kjøpe det til meg.

Og lillebror fant et kjede til som han syntes var så pent sammen med den ene kjolen min. For han syntes at det storebror fant passet best til den røde kjolen min (jeg har hatt en rød kjole for evigheter siden som han tydeligvis husket), også måtte jeg ha et svart et til de svarte klærne mine.

Og dette sto de altså og tenkte på - for å glede mora si - et kvarter før de skal treffe faren sin og er forberedte på å ta en match med ham om julegaver og denslags.

Jeg kan ikke skrive mer - jeg begynner å grine her jeg sitter.

Drømmeprinsen og jeg har spleiset på tur til Egypt, men han kom med billetter til Thåstrøm i mars i tillegg. :smelt:
Også fikk jeg gavekort til å fornye garberoben av faren min. Helt perfekte gaver.

Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 10:30   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kåpe med lue og votter (fra jentene)
Varmelaken
Boka "Helgenen" av Gabriel Scott som mannen har kjøpt på Antikvariat
Deler til servicet vårt
Nattkrem
Påleggsfat
Sølvplettfat
Miksmaster
Kjøkkenhåndklær
Kjøkkenlampe
Sjokoladeh
Penger (til Tenerifeturen vår i mars)
+ masse nydelige ting som jentene har laget i barnehagen (bilder, kopp, juletre i filt, duk, m.m)

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 10:40   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk: Rødvin, hvitvin, biffbestikk, to stekepanner (en med riller i til biff), Noe englepynt, ministøvsuger (sånn bordversjon), bilde av den yngste nevøen min

Jeg fikk: Lydbok (Liza marklund), En DVD om jordkloden, Tempur hodepute, 2 stk gavekort, en flott ramme med bilde av minsten som han har laget, gavekort på 2 x massasje, en pingvinpyntesak, veske

Gutta fikk masse leker. Mest moro for minsten egentlig som ikke har så mange egne leker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 10:41   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

( dette veier opp for dei rosa elefantane )

Ja det vil jeg tro

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.