|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
seru
|
![]() Handler dere Fairtrade?Sitter her og drikker fairtrade sjokolade og fairtrade kaffe :kose seg: og føler meg som en meget bevisst og oppegående forbruker i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Er det det samme som Max Havelaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
seru
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?
Jeg aner ærlig talt ikke, for når sant skal sies har jeg kommet til den oppvåkningen først i dag, men så bor man i en utkant også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
***al-logisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Så godt det lar seg gjøre kjøper jeg FT. På 7-eleven kan man velge mellom Fairtrade eller ikke-Fairtrade - til samme pris. Velger alltid FT, men litt teit at det skulle være et valg i det hele...
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Ja jeg vil si du er en bevisst forbruker, men først og fremst er du en veldig trendy forbruker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Jeg handler ganske mye Max Havelar. Men jeg kunne nok sikkert vært mye mer konsekvent.
![]() |
#7 |
Audacious
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Jeg handler Fair Trade når det er mulig. Og vil påstå at jeg ikke er noen motesau, jeg drakk rettferdig pulverkaffe fra Mexico i 1994, selv om den var dritvond...
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?
Det blir jo ikke galt og dumt å behandle råvareprodusentene skikkelig bare fordi det er "trendy". Snarere tvert imot, det er knakende bra at vi har en trend som kan tvinge bransjen til å tenke etikk og miljø. Det er nemlig neppe noen andre enn forbrukerne som har makt til det.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?[quote=Tinetoff;132128]Det blir jo ikke galt og dumt å behandle råvareprodusentene skikkelig bare fordi det er "trendy". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?Jeg handler stort sett på de lokale matbutukkene (Rema og Kiwi). Så det er begrenset hva jeg kjøper fordi utvalget er veldigbegrenset. Men handler Max Havelaar kaffe og bananer(når jeg finner de). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Hvor: Maidstone, Kent, England
![]() |
![]() Sv: Handler dere Fairtrade?jeg faar oekologisk, lokal produsert (bortsett fra bananene da....) groensaker paa doera hver 14 dag. jeg faar fisk dagfersk fra Hastings hver tirsdag og britisk, frittgaaende og saakalt "welfare raised" kjoett paa doera hver 14 dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|