Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvalkjøtt som gikk ut på dato for 1 år siden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-08, 15:04   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Hvalkjøtt som gikk ut på dato for 1 år siden

Det har lagt i fryser hele tiden. Skal jeg ta sjansen?

Gammel 31-12-08, 15:14   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvalkjøtt som gikk ut på dato for 1 år siden

Du blir sikkert ikke dårlig, men smaken kan jo være forringet. Det skader vel ikke å prøve?

Gammel 31-12-08, 15:17   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri spist det. Det går vel fort transmak i hvalkjøtt som har ligget så lenge gjør det ikke? Har du noe i backup da?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:18   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar sjansen. Det blir nok godt krydret.

Gammel 31-12-08, 15:19   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg ville aldri spist det. Det går vel fort transmak i hvalkjøtt som har ligget så lenge gjør det ikke? Har du noe i backup da?

Det ligger i vakumpakning, så jeg tror det går bra.

Gammel 31-12-08, 15:19   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvalkjøtt er ganske magert er det ikke? Hvis det er det så går det nok fint. Vi spiser viltkjøtt som er flere år gammelt uten problemer (og jeg er rimelig sær på mat og holdbarhet). Svinekjøtt derimot ville jeg aldri spist et år etter holdbarhetsdatoen.

Gammel 31-12-08, 15:21   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jo det er magert.
Backupen blir å spise ute. Det er til i morgen, jeg vil aldri ta sjansen på å servere det i et selskap før det er prøvd ut.

Gammel 31-12-08, 15:27   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvalkjøtt som gikk ut på dato for 1 år siden

Aldri i verden.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:35   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg lett spist.

Gammel 31-12-08, 15:41   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg burde vel ha laget en poll.

Takk for svar, det ser ut som om flere ville ha prøvd.

Gammel 31-12-08, 15:50   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde jeg spist.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:58   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis datoen er for ferskvare ville jeg spist det. Er datoen for frysevare ville jeg nok stått over.

Gammel 31-12-08, 16:02   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OM det ble er ferskvaredatoen som er gått ut, så har jeg ingen problemer med det (eller, sånn utenom det faktum at det er snakk om hvalkjøtt da :grøsse: )

Gammel 31-12-08, 16:51   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis datoen er for ferskvare ville jeg spist det. Er datoen for frysevare ville jeg nok stått over.

Det står bare best før 12.2007.

Gammel 31-12-08, 17:17   #15
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det hadde jeg ikke spist. Det taper seg i smak og så lenge etter så..... nei det ville jeg ikke spist.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 00:50   #16
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det hadde jeg aldri klart å spise.

Gammel 01-01-09, 03:23   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde aldri tenkt på å sjekke datoen på hvalkjøtt fra fryseren. Men, hvis jeg hadde oppdaget det tror jeg ikke jeg hadde brydd meg. Det jeg hadde vært obs på er om det har kommet transmak i kjøttet. Smak på det når du mener det er ferdig og hvis du kjenner transmak så må kjøttet bare få stå i gryta/panna og koke en stund, da bruker transmaken å forsvinne.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 09:40   #18
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har spist gammelt hvalkjøtt en gang. All verdens krydder klarer ikke å ta bort den dårlige smaken. Du blir ikke syk da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 09:46   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er jo frossent. Det blir ikke farlig å spise, men det kan hende smaken ikke er så bra. Det lukter du fort når det tiner, tipper jeg.

Gammel 01-01-09, 10:16   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere dævver nok ikke, og som sarfran sier så merker du med en gang det er tint om det kan spises eller ikke.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.