|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Flyttbar varmeovnVi trenger en flyttbar varmeovn eller tre, det har blitt skikkelig kaldt i det siste. Den siste vi kjopte var en flyttbar oljeovn, men det begynner jo å bli en 8-10 år siden og det har sikkert skjedd noe på den fronten i det siste også.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Flyttbar varmeovnDen varmekilden jeg er mest fornøyd med i hybelen - hvor vi ikke har vedfyring - er gassovnen. Den varmer opp hele stasen på et blunk. Billig å bruke også. Ei 11 kg´s gassflaske varer lenge her, og det koster vel ca 240,- å fylle den. Den siste hadde vi nesten 14 dager, og da trengte vi ingen annen varmekilde. |
![]() |
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Flyttbar varmeovnJeg bruker en frittstående oljefylt ovn som jeg kjøpte på Elkjøp i vår. Når jeg fyrer i vedovnen, så dytter jeg den bare inntil veggen i en krok. Det er alt jeg har av varmekilder i leiligheten, bortsett fra en bitteliten panelovn under vinduet på kjøkkenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttbar varmeovnVi har bygd "kjellerstue" i hagen. Den blir brukt ofte, men ikke hver dag. Som varmejilde har vi oljefylt ovn på det laveste til hverdags. Når vi skal være der setter vi å på gassovnen en 10 min. tid. Kjempefornøyd med gassovnen, det blir så utrolig fort varmt. Som plommen sier, er den rimelig i bruk også.
![]() |
#5 |
Trøtt
|
![]() Sv: Flyttbar varmeovnValget ble forholdsvis enkelt. De var nemlig utsolgt for de frittstående oljefylte ovnene, og vi ville ha ovn i dag! Det ble en liten vifteovn fra Delonghi, som har termostat, 1800W og kan flyttes rundt i en fei. Den testes nå.
![]() |
#6 |
Stort sett blid
![]() Sv: Flyttbar varmeovnHøres ut som en grei ovn det
![]() |
#8 |
Stort sett blid
![]() Sv: Flyttbar varmeovn
Gassovn er smart. Har du gassgrill kan jo gassflaska brukes til grillen sommerhalvåret og ovn i vinterhalvåret.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Flyttbar varmeovn
Kjempesmart. |
![]() |
![]() |
#10 |
Stort sett blid
![]() Sv: Flyttbar varmeovn11 kg gassflaske i stål tror jeg ligger rundt 1000 kr, noen hundrelapper mer for ei komposittflaske. Ovnen betalte vi 1000 kr for, men har sett de til 700 også.
![]() |
|
|