|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske brodert duk?Jeg har noen skikkelig gamle broderte duker og de går fint an å vaske på 40 grader i maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaske brodert duk?Det er farget garn, ja? I så fall MÅ, MÅ, MÅ du sjekke hvilken temperatur garnet skal vaskes på. Er du i tvil, så velger du 60 grader. Vasker du på for lav temperatur første gang, kan fargen "blø" fra garnet til stoffet. Når du først har vasket duken en eller to ganger, har fargen satt seg, og da kan du vaske den på lavere temperatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaske brodert duk?Bruker blank plastduk over, så trenger jeg ikke å vaske den, bare luftes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaske brodert duk?
Det var bare planen tilfelle jeg skulle tørre og bruke den hvite broderte juleduken jeg har i skapet til et måltid med ungene noen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vaske brodert duk?Jeg har en stor juleduk, 150x220. Etterhvert som det kommer flekker på den i løpet av julen legger jeg på små filtstjerner. Den leveres til vask og rulling hver januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Vaske brodert duk?
For å få brukt den når ungene er små, og uten å sitte med hjertet i halsen hele måltidet, så hadde jeg også glatt gjort det. Oh yes. |
![]() |
![]() |
|
|