|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() DåpsgaveSkal i barnedåp til en gutt jeg er tante til om ikke lenge og nå sitter jeg å lurer på hva vi kan gi i gave. Synes det er vanskelig og vil helst gi noe nyttig ( ikke sølvplett rammer, sølvkopp, smykker etc.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: DåpsgaveMedlemsskap i eksempelvis bob ( bergen med omegn boligbyggerlag ) Kan vera kjekt å komma med eit medlemsnr som er 18 år gammalt når ein skal ut på boligmarkedet for første gong.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: DåpsgaveVi har vanligvis gitt bøker til dåpsbarn: som oftest eventyrbøker, sangbøker eller litt finere bøker med lang "levetid". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveBarnebestikk fra Georg Jensen f.eks? Vi fikk til begge våre, og de har vært i daglig bruk fra de begynte å spise selv.
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: DåpsgaveBøker, som for eksempel noen av de store, hvite. Den store barnesangboka kanskje?
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dåpsgave
Den fikk Frøkna til navnedagen sin, og det er en av de bøkene som har vært brukt mest her i huset. Det er en veldig bra sangbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveBunadsknapp eller sølje, om det er aktuelt?
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DåpsgaveVi var nettopp i dåp til tantebarnet vårt og hun fikk en eske med 6 smokker med navn (fra Mam), en hvit barnestol (fra Ikea) som jeg hadde malt navn og dåpsdato på, og en barnebibel. Sånn prismessig blir det ca 600,-.
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: DåpsgaveIkke sånne jævlige rammer i tinn, i hvertfall. Fy, så stygt!
![]() |
#12 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: DåpsgaveBøker eller Rørospledd.
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveJeg har gitt barnesekk fra Bergans flere ganger, og det blir alltid godt motatt. De fleste skal jo i barnehagen etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: DåpsgaveDet kjekkeste guttungen fikk var sølje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
guru advisor
|
![]() Sv: DåpsgaveVi fikk gavekort på¨fotografering av søsteren min. (750 kr) Veldig flott gave! Tumlemøblerne tager udgangspunkt i enkle geometriske former udskåret til stillistiske, skulpturelle dyr. Den praktiske funktion er et siddemøbel, men tumlemøblerne er designet til kreativ leg, hvor barnet stimulerer sin sanse motoriske udvikling. I stuen kan tumlemøblerne blive til sofaens puf, til kaffekoppen eller en skulpturel farveklat og i badeværelset indtager de en naturlig plads, da de ikke glider på det glatte gulv. Materialet er fast skum testet specielt til børn både internationalt og i Danmark og indeholder ingen former for giftstoffer eller phtalater. Materialet suger ikke vand og kan rengøres med en våd klud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
Jepp. Vi har gitt Roald Dahls samlede, Astrid Lindgrens Mio Min Mio, Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter i en pakke og slike bøker som de fleste synes er stas å ha.
![]() |
#19 |
Øyboer
Dette serviset skulle jeg inn å anbefale. Størrelsen på fatene er helt perfekte! og så er det så fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
guru advisor
|
Jeg er blitt litt språkforvirret gjennom årene og var ltt i tvil om tumle kunne brukes på norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|