Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SMS fra Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 15:51   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SMS fra Gaza

Den norske legen Mads Gilbert sendt følgende SMS fra Gaza i går:

Sitat:

De bombet det sentrale grønnsaksmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, sende videre, rop det vider. Alt. GJØR NOE! GJØR MER! VI lever i historieboka nå, alle! Mads G.

Gammel 04-01-09, 15:56   #2
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SMS fra Gaza

Ja, jeg fikk den jeg også. Og får tårer i øynene hver gang jeg tenker på den.

Gammel 04-01-09, 16:41   #3
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Det er så jævlig, det som foregår der nå. Hvorfor griper ikke FN/verdenssamfunnet inn?
Jødene har skodd seg lenge på verdens dårlige samvittighet. Nå er vel den strikken tøyd så langt den kan. Diplomati har åpenbart liten effekt der nede.

Jeg kjenner en som sa "Få ut kvinner og barn, legg resten flatt." Jeg er på nippet til å være enig.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 16:44   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FN sier vel at Israel angriper med rette, siden det er forsvar, ikke angrep.

Dette her er så forbannet ekkelt at jeg rett og slett ikke fatter at det skal være mulig.

Gammel 04-01-09, 16:54   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

FN sier vel at Israel angriper med rette, siden det er forsvar, ikke angrep.

Det sier ikke FN, nei. EU har vel sagt noe sånt, dessverre.

Sitat:

3 January 2009 – Secretary-General Ban Ki-moon has voiced his deep concern over Israel's launch of a ground operation into Gaza today, with the Security Council calling an emergency meeting to discuss the situation.
Mr. Ban expressed his extreme disappointment to Israeli Prime Minister Ehud Olmert.
“He is convinced and alarmed that this escalation will inevitably increase the already heavy suffering of the affected civilian populations,” according to a statement issued by the Secretary-General's spokesperson. “He called for an immediate end to the ground operation, and asked that Israel do all possible to ensure the protection of civilians and that humanitarian assistance is able to reach those in need.”

Og så driver vel Sikkerhetsrådet og diskuterer, men siden det er satt sammen sånn det er, så er det vel ikke mye å håpe på derfra.

Gammel 04-01-09, 16:55   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Det er så jævlig, det som foregår der nå. Hvorfor griper ikke FN/verdenssamfunnet inn?

Kanskje fordi USA har veto-rett i sikkerhetsrådet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 16:57   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fortvilet og rasende over at verdenssamfunnet som sitter og ser på at sivile masakreres i Gaza. Det er like tragisk at sivile israelere blir drept, men vi snakker om en militær stormakt mot en opprørsgruppe (Hamas) som har tilhold blant sivile, kvinner og barn. Det kan ikke forsvares hverken politisk eller etisk.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 16:59   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

USA - Israels store beskytter som selv bruker angrep som "forsvarsmetode" - mener dette er ok. Resten av verden står faktisk bare og ser på. Dette er så jævlig at jeg nesten ikke klarer å se nyhetene.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:03   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte faktisk å gråte av å se bildene på nyhetene i går. Jeg skammer meg over at den norske regjering heller ikke tar fram de store odene mot Israel. Faen, det er bare å finne fram palestinaskjerfet fra loftet å begynne å rope og skrike igjen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:20   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Helsike heller!
Hadde med Lillebror på demo foran den Israelske ambassaden i går, ser ut til å bli flere, men ord blir fattige.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:22   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke ord. Dette er for grusomt.

Gammel 04-01-09, 17:22   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Nå har det tsjekkiske formannskapet i EU "nyansert" uttalelsen fra i går, også kjent som "oi, det var dumt, det", og synes ikke lenger at å rulle inn med tanks er en defensiv handling. Nå ber blant annet regjeringene i Norge, Storbritannia og Frankrike om at Israel skal trekke seg ut umiddelbart.

Gammel 04-01-09, 17:23   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg leste det akkurat. Skal ikke slike folk lære seg å holde kjeft før de uttaler seg?

Israel skal renske ut Hamas, koste hva det koste vil. Og vi vet alle hva det koster.

Gammel 04-01-09, 17:51   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: SMS fra Gaza

Grusomt, jeg har ikke ord.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 17:54   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg begynte faktisk å gråte av å se bildene på nyhetene i går. Jeg skammer meg over at den norske regjering heller ikke tar fram de store odene mot Israel. Faen, det er bare å finne fram palestinaskjerfet fra loftet å begynne å rope og skrike igjen.

Jeg også.

Gammel 04-01-09, 17:55   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er helt utrolig at de får lov å holde på sånn som dette. Det er rett og slett forferdelig og jeg kjenner jeg får skikkelig vondt i magen.

Gammel 04-01-09, 17:56   #17
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt jævlig

Gammel 04-01-09, 18:29   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er så grusomt at ord blir meningsløse og fattige. Bildene fra Gaza er fæle, og vi ser bare konturene.

Israel har mistet gangsynet fullstendig, det er utrolig at de får herje på denne måten og fortsatt har beskyttelse i sikkerhetsrådet.

Gammel 04-01-09, 18:32   #19
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helvete!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:49   #20
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Israels krigføring no er fullstendig meningsløs. Dette rammer kun de sivile, Israel kommer ikke til å få has på Hamas på denne måten. Det er grusomt det som skjer.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.