|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() SMS fra GazaDen norske legen Mads Gilbert sendt følgende SMS fra Gaza i går:
![]() |
#2 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SMS fra GazaJa, jeg fikk den jeg også. Og får tårer i øynene hver gang jeg tenker på den.
![]() |
#3 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: SMS fra GazaDet er så jævlig, det som foregår der nå. Hvorfor griper ikke FN/verdenssamfunnet inn?
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: SMS fra GazaFN sier vel at Israel angriper med rette, siden det er forsvar, ikke angrep.
![]() |
#5 |
Audacious
|
![]() Sv: SMS fra Gaza
Det sier ikke FN, nei. EU har vel sagt noe sånt, dessverre.
Og så driver vel Sikkerhetsrådet og diskuterer, men siden det er satt sammen sånn det er, så er det vel ikke mye å håpe på derfra.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: SMS fra GazaJeg er fortvilet og rasende over at verdenssamfunnet som sitter og ser på at sivile masakreres i Gaza. Det er like tragisk at sivile israelere blir drept, men vi snakker om en militær stormakt mot en opprørsgruppe (Hamas) som har tilhold blant sivile, kvinner og barn. Det kan ikke forsvares hverken politisk eller etisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SMS fra GazaUSA - Israels store beskytter som selv bruker angrep som "forsvarsmetode" - mener dette er ok. Resten av verden står faktisk bare og ser på. Dette er så jævlig at jeg nesten ikke klarer å se nyhetene.
![]() |
#9 |
Viser tenner
|
![]() Sv: SMS fra GazaJeg begynte faktisk å gråte av å se bildene på nyhetene i går. Jeg skammer meg over at den norske regjering heller ikke tar fram de store odene mot Israel. Faen, det er bare å finne fram palestinaskjerfet fra loftet å begynne å rope og skrike igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: SMS fra GazaHelsike heller!
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: SMS fra GazaJeg har ikke ord. Dette er for grusomt.
![]() |
![]() |
#12 |
Audacious
|
![]() Sv: SMS fra GazaNå har det tsjekkiske formannskapet i EU "nyansert" uttalelsen fra i går, også kjent som "oi, det var dumt, det", og synes ikke lenger at å rulle inn med tanks er en defensiv handling. Nå ber blant annet regjeringene i Norge, Storbritannia og Frankrike om at Israel skal trekke seg ut umiddelbart.
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: SMS fra GazaJa, jeg leste det akkurat. Skal ikke slike folk lære seg å holde kjeft før de uttaler seg?
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: SMS fra GazaGrusomt, jeg har ikke ord.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SMS fra Gaza
Jeg også.
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: SMS fra GazaJeg synes det er helt utrolig at de får lov å holde på sånn som dette. Det er rett og slett forferdelig og jeg kjenner jeg får skikkelig vondt i magen.
![]() |
#17 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SMS fra GazaHelt jævlig
![]() |
#18 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: SMS fra GazaDet er så grusomt at ord blir meningsløse og fattige. Bildene fra Gaza er fæle, og vi ser bare konturene.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SMS fra GazaIsraels krigføring no er fullstendig meningsløs. Dette rammer kun de sivile, Israel kommer ikke til å få has på Hamas på denne måten. Det er grusomt det som skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|