Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kokt juleskinke, hva gjør jeg med den?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 19:48   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Kokt juleskinke, hva gjør jeg med den?

Mannen fikk bl.a. en ferdig kokt juleskinke i julegave av jobben. Den ligger så pent i vakumpakningen sin i kjøleskapet, og maser ikke akkurat på å bli spist. Men jeg kunne tenke meg å trylle den om til et par middager, men hva skal jeg egentlig gjøre med den? Hvordan tilberede, og hva servere ved siden av?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:55   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokt juleskinke, hva gjør jeg med den?

Jeg fikk også en sånn i julegave fra jobb. Skar den i skiver, varmet og serverte med gratinerte poteter, brokkoli og gulrøtter. Enkel og greit.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:56   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Skjær i skiver, varm, og server med waldorfsalat og poteter. Eller surkål, epler og poteter.

Gammel 04-01-09, 19:58   #4
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Jeg pleier å servere slik skinke med stuede grønnsaker og poteter

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:59   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Server med dillstuede poteter og brokkoli.

Gammel 04-01-09, 20:00   #6
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Er ikke juleskinke røkt? Da passer sennepsaus godt til og poteter og grønnsaker.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:00   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en pæreskinke som ligger på samme måten på vent i kjøler'n. Er det samme metode med den?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:00   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pleier ofte ha kålrabistappe, rødkål og poteter til sånt.

Gammel 04-01-09, 20:02   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker det til pålegg.

Gammel 04-01-09, 20:12   #10
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Så mange svar på kort tid. Dere er supre altså, mye bedre enn kokeboken min som ikke nevner kokt juleskinke med et eneste ord.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pleier ofte ha kålrabistappe, rødkål og poteter til sånt.

Å, det passer fint siden jeg er rødkålelsker.
Mannen sa ok, og lurte på om det burde serveres med øl og akevitt også

Mange gode forslag her, og siden det blir mer enn en middag tror jeg jeg skal prøve med enten gratinerte poteter (betyr det fløtegratinerte, eller hur Skytte?), eller dillstuede poteter. Er ikke helt sikker på hva dillstuede betyr, men gjetter på poteter i hvitsaus med dill??

Takk til alle sammen. :bukkenikkeneie:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:14   #11
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Fløtegratinerte bruker vi, ja.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:30   #12
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Fant noen fine oppskrifter på Matprat jeg, det er jo enkelt og godt da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.