Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Britax two way elite

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 23:32   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Britax two way elite

Noen som har det i en liten bil? Vi har kjøpt en Huyndai i30 (Golfstørrelse), og trenger etterhvert enda en bakovervendt stol når lillesøster vokser ut av babysetet. Tenkte å sette henne i Besafen, og storesøster (3 år) i det nye. Men det må stå bak førersetet. Heldigvis er jeg ganske kort, og jeg synes det er god plass i den nye bilen.

Bør vel egentlig bare teste det ut, men ser for meg at om jeg svipper på Reflex i morgen og de har DET setet på salg så er det ikke sikkert jeg får prøvd så mye.

Gammel 04-01-09, 23:37   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Britax two way elite

Har hatt det bakovervendt i en eldre Astra stv, som ikke har spesielt god plass i baksetet. Går helt fint. Ei jeg kjenner har det i en ny liten Polo.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:41   #3
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ok, da kan det være håp. Mulig mannen ikke kan kjøre bilen da, siden han er veldig lang. Men det er min bil så det er greit.

Gammel 04-01-09, 23:41   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har prøvd TWE i små biler, og det har gått bra det.

Gammel 04-01-09, 23:48   #5
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Hvor mye koster det på salg hos Reflex? Er fast lavpris på Barnashus til 1990,-, så hvis det ikke er billigere enn det har du jo litt mer tid til å prøve? (Hvis du har Barnashus i nærheten da...)

Vi kjøpte setet nettopp, men har foreløpig bare prøvd det i stor bil, så kan ikke bidra med så mye ellers desverre. Eller jo, det fungerer bra og er lett å montere!

Gammel 04-01-09, 23:51   #6
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om det er på salg på Reflex, men de skal jo ha et stort salg som starter i morgen så kanskje? Fant kundeavisen deres på nett nå, og der sto ikke det setet på salg iallefall. Barnas Hus ligger like ved Reflex, så det er mulig jeg ender opp der etterhvert.

Gammel 05-01-09, 00:02   #7
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg vet ikke om det er på salg på Reflex, men de skal jo ha et stort salg som starter i morgen så kanskje? Fant kundeavisen deres på nett nå, og der sto ikke det setet på salg iallefall. Barnas Hus ligger like ved Reflex, så det er mulig jeg ender opp der etterhvert.

Hvor fant du den kundeavisen?

Gammel 07-01-09, 12:45   #8
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Reflex' tilbudsavis for 5.-17. januar kan leses her.

Gammel 07-01-09, 13:02   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den tar lite plass og i den forrige bilen foreldrene mine hadde var det kun et slikt av de setene som ble forsøkt som fikk plass. Det er lurt å plassere setet bak på passasjersiden hvis dere er ulike i beinlengde.
Her hos oss er vi helt avhengige av å regulere setet hvis den andre har brukt bilen og da hadde det vært upraktisk med setet bak førersetet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:04   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen umulighet å justere setet hver gang bak førersetet altså, men det er litt bry.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:42   #11
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

@Hattifnatten: Vi må ha det bak førersetet, for bak passasjersetet skal lillesøster sitte i sin Besafe izi up eller hva den nå heter. Den må jo stå der. Så alternativet er forovervent til storesøster, om ikke vi finner en bakovervent som passer.

Gammel 09-01-09, 11:20   #12
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

@Hattifnatten: Vi må ha det bak førersetet, for bak passasjersetet skal lillesøster sitte i sin Besafe izi up eller hva den nå heter. Den må jo stå der. Så alternativet er forovervent til storesøster, om ikke vi finner en bakovervent som passer.

IzI Up er en beltestol, forovervendt altså.
Du mener kanskje IzI Combi eller Kid.

Jeg vil tro at dere får plass til TWE greit. Husk å ta av skoene for bedre plass.

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har dere ikke mulighet til å ha storesøster bakovervendt foran?

Gammel 09-01-09, 12:43   #13
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

IzI Up er en beltestol, forovervendt altså.
Du mener kanskje IzI Combi eller Kid.

Jeg vil tro at dere får plass til TWE greit. Husk å ta av skoene for bedre plass.

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har dere ikke mulighet til å ha storesøster bakovervendt foran?

Izi Kombi Ikke lett å huske alt!

Det blir vanskelig å ha henne foran, for izi kombien tar jo litt plass bak passasjersetet, slik at det blir trangt. Tror jeg da, har jo ikke fått prøvd. Er heldigvis en liten stund til lillesøster skal ut av babysetet, men greit å undersøke litt!

Gammel 09-01-09, 14:11   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt to bakovervendte i en 3dørs golf. Det var upraktisk og trangt, men det gikk.
(Izi combi og TWE)

Vi har også hatt bakovervendt i en liten peugeot 206, og der var det ganske god plass.
Var trangt for sambo å kjøre, men for meg gikk det uten noen problemer.
Da hadde vi TWE bak førersetet, og duologic bak passasjersetet.

Om du skal ha en foran, så kan du jo ha Izi Combi foran og TWE bak. Tror det er bedre enn omvendt, og vil gi bedre plass til begge.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.