|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Jeg lurer på om det er et krav at oppvaskmaskin må kobles til av rørlegger for at forsikring etc skal gjelde? Nye opplegg og koblinger skal selvsagt legges opp av fagfolk, men i forsikringsvilkårene står det at "Reparasjoner og nye installasjoner av VVS arbeid skal utføres av autorisert håndverker".
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Min bedre halvdel mener at du kan koble selv såfremt det kun er snakk om bytte av maskin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Finnes det en eneste rørlegger i dette landet som har tid, og faktisk er villig til å ta et slikt oppdrag? Jeg ser for meg at jeg hadde blitt møtt med en hånlig latter av en annen verden, dersom jeg hadde ringt en rørlegger, og bedt han komme og skru på slangen på oppvaskmaskina mi for meg.
![]() |
![]() |
#6 |
Under cover
![]() Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?
Jeg har!
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Men hvis det skulle ha skjedd noe så er det vel ikke akkurat lett å bevise om det har blitt gjort av en rørlegger eller ikke?
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Jeg synes det høres veldig rart ut, vi har i hvert fall aldri hatt rørlegger til å koble til oppvaskmaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Vi gjorde det ikke. Det gikk IKKE bra, for å si det sånn. :1 vannlekkasje senere:
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Trenge rje grørlegger for å koble til oppvaskmaskin?
Vi har (nå) et fast, lokalt firma som vi bruker til stort og smått. Veldig greit og hyggelig.
![]() |
#11 |
Under cover
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Jeg har sendt forsikringsselskapet en mail, så får jeg se hva de sier.
![]() |
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Skal du følge regelverket, så må du skaffe rørlegger. Min kjære monterer stadig oppvaskmaskiner, og bare det. Han ler heller ikke. Men selve jobben er enkel for hvem-som-helst dersom det er opplegg der fra før.
![]() |
#13 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Vi hadde rørlegger til å koble til oppvaskmaskinen for 1 år siden. Jobben i seg selv er ikke vanskelig, men om det blir lekkasjer kan du få problemer med forsikringen som flere nevner. Vi ringte til flere rørleggere, og ingen av dem lo hånlig, om det er noen trøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?
Hm, i teorien ja. Men det kan fort gå galt likevel. Har et vennepar som fikk lekkasje etter at de byttet oppvaskmaskin selv, heldigvis fikk de dekket alt av forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Under cover
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Jeg fikk svar fra forsikringsselskapet, og de sa at det ikke var nødvendig. Ettersom min særdeles handy far kommer på besøk i helga, lar jeg derfor han få æren.
![]() |
![]() |
#17 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Det ville jeg bedt om å få skriftelig.
![]() |
#18 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?Øh.....det har du jo fått. :dør litt:
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Trenger jeg rørlegger for å koble til oppvaskmaskin?(Handy)mannen min gjorde det selv, men overvåket nøye de neste dagene, og kjøpte dagen etter en sak på Biltema som kan stikkes under maskina slik at eventuelt vann renner ut på gulvet.
![]() |
|
|