|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har lyst på symaskin, og tenkte at januarsalget kanskje var tiden å kjøpe den på. Men hvilken maskin vil jeg ha? Hvilket merke?
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har akkurat avansert fra en 40 år gammel Bernina 700 til verdens mest solgte maskin - Janome Easy Jeans (mekanisk maskin. Den koster 3995,- på sysiden.no. (Der får man forresten 10% rabatt på ikke-kampanjepriser hvis man er medlem på sykroken.net.) Den er veldig pent omtalt på Sykroken i hvert fall - en arbeidshest.
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Husquarna er min absolutte favoritt. Anbefaler deg egentlig å gå innom en butikk som selger symaskiner, og se og prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Ja, jeg så på Janome Easy Jeans. Synes den så veldig bra ut, men visste ikke om jeg egentlig burde kjøpe meg en elektronisk. Kanskje jeg går for den, da.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Hva er fordelene ved elektronisk?
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har en Janome et-eller-annet som står veldig stødig på gulvet så langt.
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?
Jeg tror jeg tenkte som så at mekanisk er enklere, og enklere varer lenger. Jmf min mors mintgrønne Husquarna fra 60-tallet, som fortsatt går så symaskinolja spruter (kan tro jeg var glad da jeg fikk min egen).
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Janome er sterke maskiner, uansett om du velger Easy Jeans som er mekanisk eller en elektronisk. Men, Easy Jeans er en arbeidshest litt over de andre, så syr du mye i tykkere stoffer, f.eks. gardiner, meitai (bæresele), møbelstoffer, er nok den knall!
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har Janome DC3050 og er godt fornøyd. Det er en elektronisk maskin. Man velger søm ved å trykke på knapper, og så stiller maskina seg inn automatisk. Ingen problemer med å sy f.eks. flere lag dongeri, må bare sørge for tykk nok nål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har nettopp kjøpt Janome Easy Jeans og er veldig fornøyd med den. Har ikke de flotteste pyntesømmene, men så har jeg heller ikke det store behovet for det.
![]() |
#17 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin - hvilken vil jeg ha?Jeg har Janome MC6600 Pro, den er jeg utrolig fornøyd med! Fantastisk god maskin.
![]() |
|
|