|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() New York - vil gjerne ha forslag!Mannen min og jeg skal ta en langhelg i New York i løpet av våren.
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Nå har jeg aldri vært der, men det ligger vistnok en hel liten outletlandsby en times tid uten for NY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Vi hadde en veldig fin opplevelse på Ellis Island. Det var på samme båttur som man ser frihetsgudinnen.
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Spaser over Brooklyn Bridge! Og vit at den ble sluttført takket være en av de første virkelig store kvinnelige ingeniørbragdene. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Her bodde flere fra brudefølget til broren min i oktober. De var kjempefornøyde! http://www.thepodhotel.com/
![]() |
#7 |
-
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Jeg anbefaler å besøke Whitney Museum of American Art; E 75th St. & Madison. Det er et helt fantastisk museum. Det holder til i en flott brutalistisk bygning, og det viser samstidskunst og moderne kunst av kunstnere med tilknytning til USA. Det har bla. en omfattende samling tidlige verk av Edward Hopper, og de er verdt besøket alene. Jeg ville definitivt besøkt Whitney om jeg hadde et par dager i New York. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!*lengter tilbake til New York*
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!
Jeg også. Gjør ikke alle som har vært der det. Det var virkelig en fantastisk by. Jeg likte tempoet og det enorme tilbudet.
![]() |
![]() |
#11 |
aldrende
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Takk for gode tips!
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Prøv en restaurant som heter Carnegie Deli og som jeg mener ligger på 7th avenue (kan sjekke nærmere hvis du er interessert). En opplevelse med god mat, enorme porsjoner, superrask service og sannsynligvis litt kø utenfor. Flere av Woody Allens filmer har scener herfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!Shopping, shopping og atter shopping. Vi hadde bare et par dager der, men det var til gjengjeld utrolig flotte dager. Vil gjerne reise tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Teller ned
![]() Sv: New York - vil gjerne ha forslag!
Hiver meg på BM sin, anbefaling. Bildene til Hopper gjør meg øm om hjertet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|