|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør vi med stadig nabobråk?...
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 21-01-09 kl 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Viss det er kommuna som har ansvar for desse bebuarane, hadde eg ringt dei ja.
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Lover og reglar i blokker er eg ikkje så veldig stø i, men sidan det verkar for at klager mot styret ikkje fører fram, ville eg kontakta kommunen, ja. Det kan vel ikkje vere særleg gunstig for dykk som skal selge, å risikere hyl og skrik m.m under visning, tenker eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Ta kontakt med kommunen, noe ansvar må de jo ha for sine beboere i borettslag som ikke følger reglene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Du må sende klage til kommunen. Det er de som leier leiligheten og er derfor ansvarlig.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Prøv å få dem til å ikke være hjemme under visning! Bestikk dem om du må.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?
Kan du ikke skrive et brev på morsmålet til de som er over da? Da kan de i hvert fall ikke komme og si at de ikke har forstått hva som blir sagt. |
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Meglaren vår ville ikkje ha oss der under visning. Enkelt og greit.
![]() |
#11 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Dersom det virkelig er så ille at det er en av grunnene til at dere vil flytte, synes jeg det er uetisk og problematisk overfor eventuelle kjøpere å ikke opplyse om det. I verste fall risikerer dere problemer med salget om det i ettertid viste seg at problemet er så stort at dere burde ha opplyst om det.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Da leiligheten under oss skulle selges, så kom selger med en meget høflig anmodning om vi ikke kunne ta med snuppa ut en tur mens det var visning. Vi hadde en veldig godt tone, så det gjorde vi med glede. Dette var i den verste trassalderen til snuppa, så jeg har forståelse for at hun ville ha oss ut.
![]() |
![]() |
#13 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det riktig?
![]() |
#15 |
Unik
|
Viss ein ikkje opplyser om bråk og spetakkel så kan ein få problemer seinare ja. Lønner seg ikkje alltid å høyre på meglaren. Me har brent oss på det.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Jeg vil tro reglene er like for "hvermansen" og komunnen.
![]() |
![]() |
#17 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt det har gått bra da!! Hadde en litt fresh nabo som sa at han skulle stå ved gjerdet under visningen og rope til alle som kom at huset var råttent, for "dere har så mye penger at dere trenger ikke mer alikevel"..
![]() |
#18 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Med barn så ute av kontroll, hadde jeg lagt ved en kopi av tidligere klager og sendt klagen til kommunen og barnevernet.
![]() |
#19 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva gjør vi med stadig nabobråk?Hvis det er slik at du står sterkere dersom det kommer fra styret, så ville jeg forfattet brev og gjort alt forarbeidet selv, og så fått borettslagstyrer til å underskrive og putte i en ferdig frankert konvolutt mens jeg så på.
![]() |
#20 |
Smugleser
|
Ja, det er dessverre riktig. Dersom naboforhold er av en slik art at det har særlig negativ betydning for eiendommen, kan det være en slik opplysning selger må gi for ikke å komme i ansvar. Hvor grensene går er selvsagt (og dessverre) vanskelige å trekke.
![]() |
|
|