Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Korleis få vatn til å smake godt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 13:14   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Korleis få vatn til å smake godt?

Eg har lyst til å bli flinkare til å drikke vatn. Men eg hater det igrunn. Synes berre det smaker jern. Får ekkel smak i munnen. Vatn som er tilsatt sitron smaker ikkje godt. Grøss.
Mynte kan gå, men det er litt vanskelig å få tak i til tider. Og så blir det så fort ekstra proteiner på den planten.

Er det berre til å tvinge det i seg og så går det seg til eller ?

Gammel 08-01-09, 13:16   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få vatn til å smake godt ?

Jeg syns vann er godt, så jeg ville jo sett på all mulig tilsetninger som forringelse av vannet.

:hjelpsom:

Gammel 08-01-09, 13:17   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

C-vitamin brusetablett? De med sitronsmak er ordentlig gode.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:19   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Noen skiver med agurk i vannet, er veldig godt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:19   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sett mugge i kjøleskapet så det alltid er iskaldt, og prøv deg frem med tilsetninger. Jeg synes det er godt med skiver av sitron eller lime (evt. dråpe fra flaske), appelsin, grapefrukt, jordbær, melon eller agurk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:20   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Om du liker mynte, går det kanskje an å koke svak, svak te av tørket mynte og oppbevare i kjøleskap? Så unngår du problematikken med den ferske planta (og slipper å vanne ).

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:21   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

I sommer lagde eg masse mynte iste. Godt, men eg fekk noia då eg oppdaga alle dei ekstra proteinane. *pyse*

Gammel 08-01-09, 13:23   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes jo peppermynte-te på pose. Det kan man i hvert fall anta at er noenlunde proteinfritt ...

Gammel 08-01-09, 13:24   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går seg til. Det er ei vanesak. Det er viktig å begynne med eitt og anna glas og så utvide til å bli stadig meir. Eg synest alltid det første store glaset med vatn om morgonen smakar grusomt, men det går seg til utover dagen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:26   #10
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte meg en vannkaraffel sist sommer, fra Eva Solo. Den er helt tett, og kan stå i kjøleskapet uten at vannet blir smakende kjøleskap. Så, nå har jeg alltid iskaldt vann stående tilgjengelig, og drikker det stort sett til alle måltider. Er blitt avhengig. T.o.m. storesøster vil helst ha vann nå.

Den vannkaraffelen var fjorårets beste kjøp for min del.

Gammel 08-01-09, 13:28   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg gløymte å skrive at eg etter kvart har vorte så gled i vatn at eg drikk det til alle måltid. Eg drikk nesten ingenting anna enn vatn (og vin ).

Gammel 08-01-09, 13:30   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Får satse på at det går seg til då. Er jo innmari praktisk og sunt dersom eg kunne levd på vatn. ( kjøpevatn kan eg merkelig nok klare, det er det frå springen eg reagerer slik på )

Gammel 08-01-09, 13:31   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Får satse på at det går seg til då. Er jo innmari praktisk og sunt dersom eg kunne levd på vatn. ( kjøpevatn kan eg merkelig nok klare, det er det frå springen eg reagerer slik på )

Har du prøvd å fylle springvatn i kjøpevatnflasker?

Gammel 08-01-09, 13:38   #14
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kunne jeg ødelagt alt for deg og fortalt noen saftige historier, men jeg skal la være og heller fortelle at vann smaker ulikt alt etter hvor det tappes. Det krever litt tilvenning til smaken, men etter noen uker så går det bedre. Pass også på å skylle ut det første som kommer og har stått i rørene, det smaker gjerne jern ja, vent på friskt, kaldt og spruddlende springvann. namnam.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:39   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Det er ein del som likar å ha agurk i vatnet, forresten.

Gammel 08-01-09, 13:41   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg har vann på imsdal flaske. hjemme(når jeg jobber med skolearb) og på jobb. enklere å drikke av en glass
og da kan jeg fort drikke en flaske eller 3. 0.7 flaske

vi har veldig godt vann hjemme og på jobb'(annen komunne)
Resten av byen her får snart gleden av vårt gode rene vann.
mamma sitt vann smaker klor.

Gammel 08-01-09, 14:07   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Nå kunne jeg ødelagt alt for deg og fortalt noen saftige historier, men jeg skal la være og heller fortelle at vann smaker ulikt alt etter hvor det tappes. Det krever litt tilvenning til smaken, men etter noen uker så går det bedre. Pass også på å skylle ut det første som kommer og har stått i rørene, det smaker gjerne jern ja, vent på friskt, kaldt og spruddlende springvann. namnam.

Du skal ikkje komme med nokre historier nei. Eg prøver å vera flink her og bli litt sunnare. Trenger ikkje skrekk historier. Då ryker vatn planane mine rett ut

Me har veldig bra og reint vatn her ( det er testa ) og den jern smaken som eg kjenner, er det kun eg som kjenner. Ingen av dei andre her i huset merker noko til den.

Jada eg er rar.

Gammel 08-01-09, 14:23   #18
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte ikke vann før, syns ikke det var noe godt i det hele tatt
Bestemte meg for å prøve å like det. Drakk bittelitt flere ganger om dagen til å begyne med. Passa på å ha iskaldt vann og helst med isbiter i. Til slutt merka jeg at jeg drakk mer og mer vann. Det smakte faktisk greit. Nå er det tre år siden og jeg syns vann er kjempegodt

Det er bare å begynne å drikke vann. Prøv med vann til måltider først og ta så annen drikke når du ikke greier mer. Lykke til!

Gammel 08-01-09, 15:14   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du prøvd å koke vannet og så sette det i kjøleskapet?

Må nesten fnise litt når jeg ser uttrykk som "veldig godt" i denne tråden, for det synes jeg er å ta hardt i når man snakker om vann, altså. Jeg synes det smaker ingenting, rett og slett. Jeg drikker det fordi det er lettvint og presumptivt sunt, ikke fordi det er godt.

Gammel 08-01-09, 15:20   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig så er det nok like greit å gjøre vannet til vin.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.