Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du oppdatert på - og engasjert i - situasjonen i Gaza?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Gaza
Ja, jeg holder meg oppdatert og har sterke meninger om situasjonen 50 39,37%
Nja, jeg får med meg litt her og litt der, men synes det er vanskelig å ta stilling 60 47,24%
Jeg har egentlig ikke fått med meg noe særlig om det som skjer 12 9,45%
Jeg er informert, men bryr meg lite 1 0,79%
Jeg blir av hele greia - og mener de kan bombe hele området 7 5,51%
Hæ? Idiotisk poll 4 3,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 20:12   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er du oppdatert på - og engasjert i - situasjonen i Gaza?

Holder du deg oppdatert?
Får du med deg alt av nyheter? Ser du med et halvt øye?
Har du gitt opp?

Do you care?

Poll kommer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:22   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du oppdatert på - og engasjert i situasjonen i Gaza?

Får med meg det som skjer, ja... Følger ekstra med i nyhetsbildet. Jeg bryr meg virkelig om det som skjer der. Synes det er forferdelig trist at Israel bruker så tunge skyts, som rammer stort sett sivile palestinere

Gammel 08-01-09, 20:22   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke helt hva jeg skal stemme. Jeg kan ikke så mye, fått med meg litt her og der - men tar allikevel stilling til saken.

Gammel 08-01-09, 20:25   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

... jeg har gravd palestinasjerfet mitt frem fra glemselen (og rotet på loftet).

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:34   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Merkelig poll.

Jeg holder meg oppdatert, men står ikke på barrikadene, verken på den ene eller andre siden.

Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:35   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Merkelig poll.

Gammel 08-01-09, 20:36   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Merkelig poll.

Jeg holder meg oppdatert, men står ikke på barrikadene, verken på den ene eller andre siden.

Selv om du ikke står på barrikadene, så kan du jo ha sterke meninger.

Gammel 08-01-09, 20:37   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger et sted mellom alternativ en og to.

Gammel 08-01-09, 20:41   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er nokonlunde oppdatert og har forholdsvis sterke meiningar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:43   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får Petter Eide til skolen om en ukes tid, så jeg håper han kan gi noen innblikk i situasjonen, selv om han strengt tatt er tilstede for å snakke om utviklingsarbeid i Afrika.

Gammel 08-01-09, 20:48   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Følger med og får med meg mye. Men orker ikke åpne nyhetene på nettavisens nyheter i frykt for grusomme bilder må jeg innrømme. Men jeg hører mye på radio (p1-p2 i bilen) og tv om kvelden.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:51   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg holder meg relativt oppdatert på det nye som skjer og har ganske klare sympatier med palestinerne, men vet dessverre alt for lite om historien. Derfor syns jeg det var spennende å følge med i Gaza-tråden her inne for å bli litt mer opplyst.

Gammel 08-01-09, 20:52   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns forresten det er vanskelig å svare på pollen. Jeg er et sted mellom alternativ en og alternativ to.

Gammel 08-01-09, 21:09   #14
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

I Gaza er jeg ikke så kjempe-interessert. Jeg er mer interessert i hele Israel/palestinerne-problematikken. Jeg forvillet meg inn på midt-østen-debatten på dagbladet for en del år siden pog ble forferdet over de sterke meningene der inne. Det gjorde at jeg satte meg inn i en del ting om konflikten, for jeg ble jo provosert nok til å hive meg med.

Sist redigert av bønna : 08-01-09 kl 21:15.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:13   #15
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vanskelig å ta stilling. It takes two to tango.

Gammel 08-01-09, 21:53   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sterke meninger, klarer ikke å holde meg tilstrekkelig oppdatert.

Gammel 08-01-09, 22:19   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en smule allergisk mot nyheter og får stort sett ikke med meg noenting...

Men akkurat dette har det vært vanskelig å unngått da. Så jeg får med meg litt her og litt der, og leser diskusjonene her inne, der jeg får litt innputt om hvordan og hvorfor og slikt.

Gammel 08-01-09, 22:20   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk ikke til å svare helt. Jeg følger jo normalt mye med og har sterke og klare meninger om saken. - men engasjerer meg ikke sånn aktivt.

Forøvrig har jeg jo også erfaring fra trosmenigheters syn på Israel og det de driver på med - så jeg må vel være mest fornøyd med at jeg har tatt til vettet.

Gammel 09-01-09, 08:10   #19
Nebbia
Passiv

Standard

Det er vanskelig å holde seg fullstendig oppdatert. Israel angriper Gaza fordi Hamas har skutt raketter inn i Israel. Hamas skyter raketter inn i Israel fordi de mener Israel ikke overholder sine forpliktelser i henhold til våpenhvilen. Israel overholder ikke sine forplikelser i henhold til våpenhvilen fordi de mener Hamas ikke overholder sine forpliktelser. Slik kan fortsette til man ender opp sammen med Moses, der han på toppen av fjellet skuer utover Det lovede land. Eller forresten, det bodde vel noen der allerede den gang, så vi må nok enda lenger tilbake i tid.

Fullt oppdatert? Ikke helt.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:23   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ikke helt oppdatert, men følger med.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.