|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullNår du strikker rett, legg tråden foran arbeidet, ta en maske løst av, legg tråden bak, sett masken tilbake på venstre pinne. Nå er masken pakket inn med en tråd, og når du etterpå skal strikke den, må du sette tråden på pinnen sammen med masken og strikke dem sammen. Prinsippet blir det samme på vrangsiden, men opp-plukkingen er litt mer vrien. Pass på at du plukker opp masken med pinnen nedenfra og opp, og fra rettsiden.
![]() |
#4 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullDu, jeg har prøvd ALT. Virkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullMei: Vi snakker om når man snur mens man strikker glattstrikk rundt. For eksempel for å få en bukse eller genser høyere bak.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullJeg får ikke hull. Da strikker jeg frem til der jeg skal snu, snur, setter den første masken over på pinnen uten å strikke den og så strikker jeg videre. Husk å stramme den masken man ikke strikker.
![]() |
![]() |
#8 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullJeg har sett en instruksjonsvideo på nett som viser akkurat hvordan man gjør det, og da blir snuingen helt usynlig. Men finner jeg den igjen?
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hulljeg har bare strikket sokker når jeg skal snu inne i et strikketøy og da bare strikker jeg masken vridd når jeg har snudd og strikker tilbake igjen. Det går fint det og har aldri fått hull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullJeg strikker dit jeg skal, snur, og så tar jeg et kast på pinnen idet jeg begynner å strikke tilbake, altså før jeg strikker første maske på retur. Første gangen jeg strikker "over" hullet strikker jeg kastet sammen med maska på andre sida av hullet. Da blir det ikke hull.
![]() |
#11 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullEt engasjerende tema! Takk jenter. Jeg tror jeg har brukt Tjorvens metode før, det ringte i hvert fall et par bjeller. Men nå kan jeg jo velge og vrake.
![]() |
#12 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullDet som er shit på monsterbuksa ved snuingen er at ordner man med et kast og strikker det sammen med maska neste gang, eller annet av samme type så blir maska litt skjev. Og så skal man brodere på tenner eller noe annet med maskesting og da blir det ikke pent så lenge maska er skjev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Strikking - snu uten at det blir hullAldri tenkt over at man kan jukse det til engang jeg, jeg har alltid sydd igjen hullene. Nå skal jeg prøve med et kast og sammenstrikking. Lurt! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|