Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking - snu uten at det blir hull

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 23:01   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikking - snu uten at det blir hull

Ja hvordan var det man snudde uten å få hull igjen?

Gammel 08-01-09, 23:02   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking - snu uten at det blir hull

Hull?

Gammel 08-01-09, 23:06   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du strikker rett, legg tråden foran arbeidet, ta en maske løst av, legg tråden bak, sett masken tilbake på venstre pinne. Nå er masken pakket inn med en tråd, og når du etterpå skal strikke den, må du sette tråden på pinnen sammen med masken og strikke dem sammen. Prinsippet blir det samme på vrangsiden, men opp-plukkingen er litt mer vrien. Pass på at du plukker opp masken med pinnen nedenfra og opp, og fra rettsiden.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:07   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Du, jeg har prøvd ALT. Virkelig.
Jeg har snudd og tatt løs av.
Jeg har snudd, plukket opp tråden imellom og strikket den sammen med maska.
Det meste. Det blir hull uansett.
Det jeg gjør er at jeg lar det bli hull, så tar jeg garn og syr til hullene på vrangen når buksa er ferdig. Ikke noe annet som nytter.
Jeg har spurt i utallige garnbutikker og det er ingen som har noe godt svar eller råd.
Og jo tykkere pinner og garn du har jo større blir jo hullene.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 07:13   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Snakker dere om når dere strikker på strømpepinner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 07:20   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mei: Vi snakker om når man snur mens man strikker glattstrikk rundt. For eksempel for å få en bukse eller genser høyere bak.

Jeg snur, og når jeg skal strikke over tar jeg opp en tråd mellom maskene, strikker den vridd sammen med maska. Da blir det som regel ikke hull.

Gammel 09-01-09, 07:25   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke hull. Da strikker jeg frem til der jeg skal snu, snur, setter den første masken over på pinnen uten å strikke den og så strikker jeg videre. Husk å stramme den masken man ikke strikker.

Det blir et bittelite søkk, men ikke noe hull.

Gammel 09-01-09, 07:53   #8
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett en instruksjonsvideo på nett som viser akkurat hvordan man gjør det, og da blir snuingen helt usynlig. Men finner jeg den igjen?

Gammel 09-01-09, 08:09   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

jeg har bare strikket sokker når jeg skal snu inne i et strikketøy og da bare strikker jeg masken vridd når jeg har snudd og strikker tilbake igjen. Det går fint det og har aldri fått hull.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:38   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker dit jeg skal, snur, og så tar jeg et kast på pinnen idet jeg begynner å strikke tilbake, altså før jeg strikker første maske på retur. Første gangen jeg strikker "over" hullet strikker jeg kastet sammen med maska på andre sida av hullet. Da blir det ikke hull.

Gammel 09-01-09, 14:09   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et engasjerende tema! Takk jenter. Jeg tror jeg har brukt Tjorvens metode før, det ringte i hvert fall et par bjeller. Men nå kan jeg jo velge og vrake.

Gammel 09-01-09, 17:55   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det som er shit på monsterbuksa ved snuingen er at ordner man med et kast og strikker det sammen med maska neste gang, eller annet av samme type så blir maska litt skjev. Og så skal man brodere på tenner eller noe annet med maskesting og da blir det ikke pent så lenge maska er skjev.
Derfor syr jeg igjen hullene fra vrangen når buksa er ferdig.
Hilsen perfeksjonisten.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 17:58   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Aldri tenkt over at man kan jukse det til engang jeg, jeg har alltid sydd igjen hullene. Nå skal jeg prøve med et kast og sammenstrikking. Lurt!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.