|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Husk demonstrasjonen i dag, da!Det er oppmøte klokka 14.00 utenfor Stortinget, hvor det blir appeller:
Paroler for markeringen: LA GAZA LEVE!
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Har sett litt på tv.. og enkelte "fagfolk" mener at denne dagen også vil bli preget av uroligheter. Blitz og en del grupperinger som er kjent for å være bråkete har gitt uttrykk for at de kommer. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg.
![]() |
#3 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Liker ikke tåregass, så jeg holder meg hjemme. Dette har tatt av i helt feil retning uansett.
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!
Ja, det tror jeg og. Jeg tror dette "trigger" folk som ønsker oppsøke opptøyer.
![]() |
#5 |
Audacious
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Demoledelsen er forberedt, de har en dialog med politiet, det er mobilisert godt med demovakter fra forskjellige organisasjoner. Ja, det kan blir noe bråk, men det er jo også den håndfullen som bråker som vg, tv2 osv. er interesserte i å skrive om. Jo flere "vanlige mennesker som kommer", folk i alle aldersgrupper, småbarnsforeldre med unger osv. jo vanskeligere er det for dem å dominere, jo mindre "politi vs. demonstrant"-stemning blir det.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Jeg har ingen mulighet selv, men to av barna mine skal ned sammen med faren sin.
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Dit skal jeg ikke, av fare for hva som skjedde under siste demonstrasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Vi skal dit, og vi skal ha med snart 3 åringen. Hvis det blir bråk trekker vi oss unna, men jeg tror det kommer til å bli rolig. Blitz hadde lovet og holde seg i skinnet hørte jeg en plass. (Men tiden vil vise)
![]() |
#11 |
Pauset
|
Ærlig talt. Jeg hadde ikke giddet bruke eget barn til dette formålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Jeg sa fra til min eks at jeg ikke haddehelt sansen for at han tok med ungene.
![]() |
#13 |
Freshman
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Jeg mener det er helt vanvittig med viten og vilje å ta barn med på demonstrasjonen idag. Med torsdag friskt i minne er det ikke akkurat liten sannsynlighet for at det blir bråk igjen. Å bevisst ta sjansen på at sine barn kan utsettes for tåregass, se vold på nært hold, og i det hele tatt befinne seg i en tett folkemengde der det ikke alltid er enkelt å flykte, det kaller jeg uforsvarlig og uansvarlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
Om han mener han kan forutsi hva som vil skje så er det sikkert en god tanke. Jeg mener man ikke kan det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Fakkelmarkeringen på torsdag gikk da helt rolig for seg. Det var jo rampen som kom under pro Israel demoen som lagde bråk. Det eneste jeg tenker kan bli problematisk er at det skal avsluttes ved den israelske ambasaden. Der har det vel en tendens til å bli bråk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Jeg skjønner at jeg kanskje ikke har så mye jeg skulle ha sagt om saken, ,men jeg har ikke den helt store forståelsen for hvorfor man skal ta med barna på slike ting altså.
![]() |
#17 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk demonstrasjonen i dag, da!Etter at 2 voksne bekjente endte opp i en sky av tåregass (!) da de bare skulle på kino på torsdag, hadde jeg ikke vurdert å ta turen til sentrum MED barn....
![]() |
#18 |
Pauset
|
Det skjedde en jeg kjenner også. Han deltok ikke, men havnet midt i. Og det skjedde så fort at han ikke fikk sukk for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi hadde med barna i fakkeltoget på torsdag, og jeg ser absolutt verdien av å inkludere barna i en slik markering. Spesielt han på 8, han har jo fått med seg at noe skjer, og da er det like greit å gi han en skikkelig forklaring. Jeg mener at barn har godt av å delta på ting som ikke alltid er lagt opp på deres premisser (altså barnevennlig), og selvfølgelig tenker vi alltid på sikkerhet først. Det er jeg sikker på at alle som tar med barna på demonstrasjonen i dag også gjør.
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
Han kan nok ikke forutse ha som kan skje, men har litt erfaring.
![]() |
|
|