Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lese sammen med snart 8 åring

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 18:27   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Lese sammen med snart 8 åring

Storesøster begynner å bli flink å lese og leser mye Leseløve-bøker. Nå tenkte jeg vi kunne ha en bok som er spennende for oss begge to. Jeg skal hovedsaklig lese, så kan hun lese litt innimellom.
Vi har prøvd oss på Brødrene Løvehjerte og den første Harry Potter boken, men hun er ikke helt moden for disse.
Noen som kan ha gode tips til bøker vi kan lese sammen?

Gammel 10-01-09, 18:29   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lese sammen med snart 8 åring.

Disse elsket min datter da hun var på den alderen.

http://www.cappelendamm.no/main/kata...6&serieid=1162

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:29   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lese sammen med snart 8 åring.

Hva med Tolkiens Hobbiten? Jeg var nok på den alderen da jeg leste den, kanskje også litt yngre, og elsket den. Spennende for både liten og stor.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:45   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lese sammen med snart 8 åring

Jeg leste Rasmus på loffen for 3. klassen min i fjor. Det var suksess. Den er enklere i språk og handling enn Løvehjerte, og historien er vakker og rørende. Mathilda til Roald Dal er også fin.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.