|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Å lese mens man gårJeg har gjerne med meg en bok som jeg leser i mens jeg går tur/trilletur, eller når jeg går mellom buss og jobb e.l. Jeg synes selvfølgelig slikt er helt normalt. Man må jo benytte de ledige stundene man har, og på transportetapper er vel lesing en fin måte å la seg underholde. Men enkelte kolleger og noen familiemedlemmer mener dette er i overkant sært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg leser gjennom avisa mens jeg går fra postkassa og hjem. Utenom det foretrekker jeg å se verden rundt meg når jeg er ute og går. :bitter erfaring etter å ha gått på en lyktestolpe:
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg gjør det ikke og har bare én bekjent som gjør det. Det ser litt rart ut når hun lufter hunden.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg skal innrømme at jeg ville tenke at det så litt snodig ut. Men det jo i bunn og grunn ett fett for meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese mens man gårDet klarer jeg ikke. Ellers hadde det jo vært lurt. Jeg prøver å titte gjennom posten fra postkassa og inn til døra, men snubler x antall ganger på veien
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg gjorde det stadig da jeg bodde hos foreldrene mine, og hadde laaangt å gå hjem fra bussen. Siden den tid har den fantastiske oppfinnelsen MP3-bok kommet på markedet.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg gjør det, ikke ofte og ikke når jeg går tur med hunden. Men transportetappe ikke trimturgåing blir benyttet til å lese ja. Har fått en del kommentarer på det og jeg kjenner jeg blir litt lykkelig av å høre at det finnes flere av oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg er ganske flink på det, men gjør det sjelden nå. Det kan skje om det er et spesielt parti i boken som gjør at jeg ikke kan legge den i fra meg. Grunnen til at jeg er flink (dvs jeg går ikke på stolper etc) er at jeg har orientert i mange år og da blir man flink på å både se i boken (kartet) og foran deg samtidig. Når man orienterer i ulent terreng (og da mener jeg også rett igjennom bushen) så stopper man ikke for å lese kartet, man må klarer å lese samtidig som man løper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Å lese mens man gårKan hende orientering er sporten for meg? Jeg har ikke krasjet i noe ennå, og nå har jeg lesegått siden jeg var 6-7 år. MP3, lydbøker ol. fungerer ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese mens man gårIkke mens jeg går, men har alltid bok i bilen.
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg gjør ikke det, men en i nabolaget gjør det og jeg innrømmer jeg synes det ser snålt ut. Men samme for meg. Det eneste som har slått meg er at det blir litt lite kontakt med barnet når man går med nesa i en bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Å lese mens man går
Lesetrilleturene for vår del har ofte hatt til hensikt å få Sverre til å roe seg og sove, så da har jeg være bevisst på ikke å være helt tilgjengelig. Og har han først sovnet er det jo i hvert fall kjekt å kunne lese litt på veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg har gjort det når jeg har vært veldig oppslukt, type med Harry Potter-bøker. Men det har ikke vært sånn "nå skal jeg gå tur og lese samtidig", mer tilfeller der jeg har hatt med meg boka for å lese på et passende tidspunkt, og så har det blitt til at jeg har gått og lest. Synes ikke det er så rart, men hører heller på musikk når jeg er ute og går.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Å lese mens man gårEh, finnes det de som går tur og leser samtidig altså??? Jeg har ikke sett det noen gang.... og gjør det ikke selv...
![]() |
#19 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg klarer ikke å gå rett frem og lese samtidig, så det hadde vært livsfarlig. Dermed må det bli lydbok eller musikk når jeg går.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Å lese mens man gårJeg gjør det ikke. Og å lese mens man triller vogn høres unektelig litt sært ut. |
![]() |
![]() |
|
|