Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Opptøyene i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 22:40   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opptøyene i Oslo

Hva er poenget?Kommer jo ikke no godt ut av dette!

Snakket med en kamerat i Oslo, han var sint så sint!

Støtter du opptøyene?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:43   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opptøyene i Oslo

Støtte pøbler som knuser for å knuse? Nei, det gjør jeg ikke.
De ødelegger for saken her, og det er veldig trist.

Gammel 10-01-09, 22:43   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg syns ikke vold er løsningen uansett.

Gammel 10-01-09, 22:45   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, absolutt ikke. Snakk om å ødelegge en god sak. Vi var utenfor Stortinget i dag, men gikk hjem rett etter det. Ble lei meg og sint da jeg hørte om opptøyene etterpå.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:47   #5
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Det er jo snakk om endel unge mennesker dette her, 13-14 åringen. Det er litt skremmende synes jeg.

Gammel 10-01-09, 22:56   #6
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er tåpelig og idiotisk. Og som HI nevner er det mange unge som er med i kampene. Det høres ut for meg som det er folk som er ute etter å lage kvalme, ikke vise sin frustrasjon for det som skjer i Gaza. Det hjelper ikke Gaza at det knuses ruter i Oslo.

Gammel 10-01-09, 22:57   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt støtter jeg ikke opptøyene. Jeg støtter lovlige demonstrasjoner, gjennomført på fredelig vis. Jeg støtter demonstrasjonene for Gaza, og selv om jeg personlig er veldig i mot hva staten Israel gjør mot det palestinske folket nå, så støtter jeg Israel sine venner i deres rett til å ytre sine meninger. Demokrati virker begge veier, på godt og vondt.

Pøblene som starter opptøyer er i mine øyne på den motsatte siden av demokratiet.

Gammel 10-01-09, 23:01   #8
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jeg synes det er tåpelig og idiotisk. Og som HI nevner er det mange unge som er med i kampene. Det høres ut for meg som det er folk som er ute etter å lage kvalme, ikke vise sin frustrasjon for det som skjer i Gaza. Det hjelper ikke Gaza at det knuses ruter i Oslo.

Sikker.

Gammel 11-01-09, 00:43   #9
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk med meg på nyhetene at det var spredd en sms som sa at alt McDonalds tjente i dag skulle gå til å støtte Israel. Resultatet er at fler av McDonalds lokaler i Oslo sentrum er ramponert.

Snakk om å lete etter en grunn til å la seg oppsluke av "rettferdig harme" for så å få gå løs på noe, hva som helst.

Det gjør meg så harmdirrende rasende at jeg kjenner at jeg slett ikke har godt av det. Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte hva som driver disse pøblene.

Jeg er redd at hadde mitt barn kommet hjem i bilen til onkel politi i dag og de kunne fortelle meg at hun hadde vært med på noe sånt, så hadde vi fått et aldri så lite tilfelle av husarrest til hun er femti.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 00:47   #10
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=550103

Sånt kan få følger for unge mennesker ...

Gammel 11-01-09, 01:13   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Syns det er helt tragisk. Ser på nettavisene at fokuset nå ligger fullt og helt på bråket i Oslo. nesten ingenting om hva som er situasjonen der krigen er i full gang. Så i stedet for å få mer innsikt i sakens faktum får vi nå bare sinne over uvitende ungdommers handlinger i Norges hovedstad... Hva er vitsen?

Gammel 11-01-09, 01:24   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NEI.

Tror mange lager bråk fordi de kan det.. og ikke pga saken. Dessverre. Det er enkelt å komme unna med herverk og bråk når det er så mange.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 01:29   #13
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror folk virkelig på alt de hører? Det var satt ut et falsk sms-rykte om at Mc Donalds skulle donere dagens omsetning til det Israelske millitæret...

Gammel 11-01-09, 01:31   #14
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror folk virkelig på alt de hører? Det var satt ut et falsk sms-rykte om at Mc Donalds skulle donere dagens omsetning til det Israelske millitæret...

Tror på og tror på. Det kom vel som en beleilig unnskyldning for å være "rettferdig og sint ung pøbel". ppgitt:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 01:33   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Tror på og tror på. Det kom vel som en beleilig unnskyldning for å være "rettferdig og sint ung pøbel". ppgitt:

Sikkert. Hadde ikke forundret meg.

Gammel 11-01-09, 08:36   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hadde du ventet at noen her skulle støtte opptøyene?

Jeg gjør ikke det, er rasende på pøblene, men støtter demonstrasjonene. Som desverre blir ødelagt av herverket. Både på grunn av det i seg selv og fordi alle er så snusfornuftig harmdirrende når det knuses en glassrute i Oslo at det overskygger alle andre aspekter ved markeringene. Det hjelper ikke at media leker krigsjournaliser til de grader at det blir vrient for dem å filme uten å få hverandre i bildet fordi alle kameraene stimler sammen rundt de tredve menneskene som vil sloss og ødelegge. Argh.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 08:37   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Du skal aldri undervurdere hva tenåringer kan tro på.

Gammel 11-01-09, 10:29   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, støtter de ikke og mener at de bare ødelegger både for de det gjelder og de som blir skadelidende etter hærverket.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:27   #19
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,selvfølgelig støtter jeg ikke opptøyene.

Gammel 12-01-09, 10:23   #20
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg er for demostrasjoner, men støtter absolutt ikke opptøyene. Demostrantene som gjør dette irriterer meg grenseløst, de ødelegger sånn for seg selv og saken de kjemper for. Det verste er vel at de fleste bråkmakerene ikke en gang vet hva de bråker for. De er kun med for å lage opptøyer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.