Servere hva i barnebursdag for bhg?
Jeg har invitert barnehagen "hjem" til oss i barnehagetiden på Ibens bursdag. Hadde tenkt å skulke skolen den dagen. Det er selvsagt blitt slik at dagen sammenfaller med Utviklingsdagane på skolen, og iom at jeg er på det faget jeg er, så er det 100 % obligatorisk. Helt greit, jeg har jo veldig lyst til å være der.
Men; de er egentlig invitert til klokken 12. Jeg endrer dette til 12.30. Da dropper jeg siste foredraget og jeg er da ferdig 12.15. Dvs. at jeg har 10 minutter på meg til å fikse i stand det som ikke allerede er fiks ferdig.
Derfor; hva som er noenlunde sunt og barnevennlig, som kan lages på forhånd og trenger minimalt med oppvarming, kan jeg servere? Det er en bitteliten stekeovn i peisestuen, sånn med to kokeplater oppå. Det er ikke tilgang til vann.
Pizzahorn? I så fall, grei oppskrift på halvgrove pizzahorn og tips til fyll? De er 20 stykker med de voksne om alle er tilstede. Andre tips?
Jeg tenkte i tillegg å lage fruktsalat, for den kan jeg lage dagen før, sant? Servert med youghurt er dette digg? I fjor laget jeg fruktspyd, som ungene elsket, de rørte nesten ikke kaken, men det blir litt stress nå med tidsbegrensningen. Hva kan jeg ha oppi fruktsalaten for at frukten ikke skal bli brun over natten?