|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Omgangssyke smitter, ja, DMLiv spydde altså to ganger fredag ettermiddag, men det kom ikke noe mer og vi trodde moroa var over. Den gang ei. I går kveld hadde hun 38,6 i feber, og må jo følgelig være hjemme i dag. Jeg har tilbrakt natta med skrikende baby fram til 3 (han er sylte forkjøla og febril på åttende dagen). Klokka fem våknet jeg av at jeg var kvalm og frøs, hvorpå jeg tilbrakte en time på do med bøtta i fanget, feberrier og numne lemmer.
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DM
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMUff da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMUff da! God bedring til dere alle.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMfarris og eplemost er vel noe som skal funke (salter i farrisen)
![]() |
#6 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMUff, god bedring til hele gjengen. Håper mannen din blir hjemme i dag og hjelper til med alle sjuklingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMTusen takk for trøst og råd!
Han hadde selvfølgelig noe veldig viktig fore fra kl. 8
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMHavresuppe ordner magen igjen. Jeg drikker ellers bare vann. Spis mat du klarer å spy. Magen må få ri av seg ting uansett, og det er bedre å ha noe å spy enn å bare brekke seg og spy galle. Loff og boller fester også seg, men kan være noe kvalmende å få ned.
Nja. Tror jeg har hatt mine doser opp gjennom årene. Sist gang nyttårsaften 2007 og en dag i januar 2008. Og nei. Jeg var langt fra immun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
guru advisor
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMUff god bedring. Vi hadde det forrige helg og det er virkelig grusomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DM
Ja disse mannfolka har som regel noe veldig viktrik når det minst passer. håper han kommer kjapt for selvom du føler deg ok nå så er det ikke bare bare å være syk selv når man har to mindre å ta seg av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMMan blir delvis immunisert når det gjelder rotavirus. (Man kan også bli vaksinert - premature blir vel det?
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMJeg har akkurat hatt noe omgangssyke-virus i kroppen, og jeg var tydelig immunisert i forhold til lillebror som opplevde sin første runde med oppkast. Jeg var litt kvalm og ble litt rar i magen. Så kom søsteren min med familie på besøk, og vi smittet dem, de gikk ned for telling tre av fire familiemedlemmer med hyppig oppkast, tydeligvis et nytt virus for dem. Tenker de var glade for at de kom på en ukes besøk til oss akkurat nå...
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMNå er det lenge siden jeg har hatt omganssyke *bank i bordet*, men det beste jeg har funnet ut er og bare droppe og prøve og spise noe mat. Skal du spise noe så spiser du tørre salte kjeks e.l. Holdt deg langt unna melk og drikk farris, eplemost, cola. Popcorn med ekstra salt er også noe jeg inntar med godt hell når jeg har omgangssyke. Vask hendene i varmt såpevann OFTE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMOm mine barn kaster opp så vasker jeg hendene i sprit ( sånn man får kjøpt på apoteket) Og det beste er å bruke hansker om du skal vaske opp noe. Dette rådet fikk jeg av sykehuset, for å begrense muligheten for at jeg selv ville bli syk...
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMBabyer på 3-4 mnd. kan få omgangssyke. :erfart:
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMNår mellombror var rundt 3 mnd lå resten av gjengen med seriøs omgangsyke. Jeg startet, så storesøster og mannen fulgte etter henne. Når mannen var ferdig så begynte jeg på nytt og jammen gjorde ikke storesøster det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMGlemte å skrive at revet eple er også anbefalt! Særlig om magen henger litt etter når oppkastet har gitt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMUff, riktig god bedring.
![]() |
#20 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Omgangssyke smitter, ja, DMStakkars - god bedring. Kokt vann i små slurker og salte kjeks er mitt beste råd til hva du kan ta inn.
![]() |
|
|